رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برخورد با کاندیداهای متخلف سلیقه‌ای نیست.

ضرورت اصلاح ساختار مدیریتی در پسابرجام/ برخورد با کاندیداهای متخلف سلیقه‌ای نیست

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در جلسه شورای اداری استان تهران که در روز سه‌شنبه 13 بهمن ماه در محل فرمانداری تهران برگزار شد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: وقتی صحبت از انقلاب اسلامی می‌شود گریزی به سال 57 و قبل از آن می‌زنیم و اتفاقات قبل و بعد از آن را مورد تحلیل قرار می دهیم.

وی افزود: با نگاهی به دوران قبل و بعد از انقلاب 57 نیز شاهد تغییرات اساسی و مدون در کشور می‌شویم و وقتی که اهمیت انقلاب را درک می‌کنیم شکرانه آن را باید به جای آوریم.

مقیمی با بیان اینکه باید قدردان زحمات شاگردان امام و روشی که آنهاباریمان پیاده کرده‌اند باشیم، اظهار داشت: با زحمات این افراد انقلاب ما در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید. در این راستا محور اصلی امام راحل اسلام بود و در تدوین قانون اساسی شاگردان امام نظراتشان را بیان می‌کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: امروز وظیفه داریم قانون اساسی را بصورت کامل اجرا کنیم و کشور را در چارچوب قانون به پیش ببریم تا به اهداف مد نظر رهبری دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه تهران ام‌القرای اسلام است اظهار داشت: امروز بعد از لغو تحریم‌ها و پشت سر گذاشتن جنگ تحمیلی توانسته‌ایم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم و علی‌رغم برخی فشارها توانسته‌ایم حرکتی رو به جلو داشته باشیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای با پشتوانه دانشکندان هسته‌ایمان بسیار خوب عمل کرده اند اظهار داشت: به دنبال این تلاش ها توانستیم به موفقیت دست پیدا کنیم و مذاکرات به نتیجه رسید و امروز در شرایط پسابرجام باید کمبودها را جبران کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: به دنبال تصویب سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت مکلف شده است در این راستا حرکت کند براین اساس صحبت های جانبی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید مطرح شود و در محیط کار فقط باید به کار پرداخت.

وی گفت: با اصلاح ساختارها و رفتارهای مدیریتی باید از شرایط بعد از برجام به خوبی استفاده کنیم . تولید در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد.

مقیمی با اشاره به 2 انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان اظهار داشت: از امروز 24 روز تا انتخابات زمان باقی است. در پروسه انتخابات نخبگان جامعه احساس مسئولیت کردند. هیئت‌های اجرایی و شورای نگهبان نیز براساس وظایف خود اقدامات لازم را انجام دادند و صلاحیت های داوطلبان را مورد بررسی قرار دادند تا در 16 بهمن ماه نظر نهایی خود را اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: برخورد با کاندیداهای متخلف سلیقه‌ای نیست و کاندیداهای مجلس 10 روز وقت دارند که اعتراضاتش را به رد صلاحیتشان اعلام کنند. تبلیغات نمایندگان مجلس دهم از 29 بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور مجری و مسئول اجرای قانون انتخابات است اظهار داشت: این وزارت‌خانه در بی‌طرف بودن و قانونی عمل کردن توجه ویژه‌ای داشته است. ستاد انتخابات از اوایل سال جاری شکل گرفته و آزمون‌های مختلفی را از فرماندارن و بخش‌داران گرفته ایم، بسیار خوب درخشیده‌اند.

مقیمی تاکید کرد: در این راستا برای رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی شعبی در دادگستری‌های استان‌ها ایجاد شده تا به این امور رسیدگی کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با مورد خطاب قرار دادن مسئولان اجرایی انتخابات اظهار داشت: برخورد با تخلفات داوطلبن باید یکنواخت باشد تا مردم احساس کنند برگزار کنندگان انتخابات به همه داوطلبان به یک چشم نگاه می کنند. دولت نیز در این راستا با اعلام بی‌طرفی این انتخابات را برگزار کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مقیمی ، اداری ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار