با کاهش جهانی بهای نفت، شرکت‌های نفتی آمریکا زیان فراوانی دیده و وادار به بیرون کردن کارگران خود می شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «یو اس ای تودی» در مطلبی نوشت: غول های نفتی آمریکا کارگران خود را اخراج می کنند و این نشان می دهد که آنها چشم به راه این نیستند که روند سقوط بهای نفت به این زودیها وارونه شود. «اکسان موبیل» روز سه شنبه در میانه افت 58 درصدی درآمدهای سه ماهه چهارم سال گذشته خود اعلام کرد امسال هزینه کرد سرمایه خود را تا 25 درصد کاهش خواهد داد و به 23.2 میلیارد دلار خواهد رساند. این کاهش، پس از کاهش 15 درصدی در سال 2015 است. 

جف وودبری، معاون رئیس شرکت اکسان در بخش ارتباط با سرمایه گذاران، می گوید: «ما با همین اندوخته ها کار را دنبال خواهیم کرد.»

روز سه شنبه، نفت معیار آمریکا با 1.74 دلار کاهش (یا 5.5 درصد) به بشکه ای 29.88 دلار رسید. سقوط آزاد بهای نفت، دیگر دست اندر کاران این صنعت را وادار به واکنش کرده است. «شورون» کاهش 24 درصدی بودجه سرمایه ای خود به 26.6 میلیارد دلار را در سال 2016 اعلام کرده و قصد دارد نزدیک به 6500 کارگر را اخراج کند. «بی پی» نیز روز سه شنبه اعلام کرد هزینه کرد سرمایه ای را با 10 درصد کاهش به 17 میلیارد دلار خواهد رساند و 4000 شغل را تعدیل خواهد کرد. 

تا همین روزها این غول های نفتی در برابر سفت بستن کمربندها که شرکتهای نفتی کوچک در پیش گرفته بودند ایستادگی می کردند. شرکت های بزرگ باید نوسان های بهای کوتاه مدت را با نیاز به جبران بازده در درازمدت، متوازن کنند. 

بهای نفت خام به خاطر کاهش تقاضای جهانی و افزایش تولید و موجودی انبارها کاهش یافت. ریموند جیمز، تحلیلگر شرکت پاول مولکانف می گوید: «کاهش گسترده در نزد بزرگترین تولید کنندگان، بازتاب این حقیقت است که شرکتها باید در کوتاه مدت میزان نقدینگی خود را مدیریت کنند. سخت شدن زمانه، کارهای سختگیرانه می طلبد.»

بیشتر این موارد کاهش در پروژه های کوتاه مدت هستند. با این همه، هرچند حفاری شیل در آمریکا کمابیش به تندی نوسان دارد به گفته گلیکمن، تحلیلگر نقدینگی در دفتر مرکزی اس اند پی کپیتال، هنگامی که بهای نفت باز گردد «کاهش میزان تولید دامنگیر این شرکتها خواهد شد.» اکسان موبیل هنوز در تلاش است در سه ماهه چهارم به سود 2.8 میلیارد دلاری دست پیدا کند. بی پی زیان فصلی 3.3 میلیارد دلاری را گزارش کرد و شورون هفته گذشته اعلام کرد در همین بازه زمانی 588 میلیون دلار زیان دیده که در 13 سال گذشته نخستین زیان سه ماهه این شرکت به شمار می رود. 

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار