طرح هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی استان قزوین اجرا می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: این طرح ناظر بر استفاده کاربردی هنر در افزایش توانایی فیزیکی و تقویت مهارت های حرکتی ذهنی و همچنین استقلال افراد کم توان ذهنی در انجام امور روزمره است.

علیرضا وارثی افزود: طرح هنردرمانی با هدف تقویت خلاقیت و استعدادهای افراد دارای معلولیت به منظور نیل به استقلال و توانمندسازی آنها، افزایش احساس اعتماد به نفس، آماده سازی برای پیوستن به جامعه، تغییر نگرش منفی نسبت به توانایی ها، کاهش ناتوانی و جبران احساس نقص و ارتقاء احساس ارزش اجتماعی اجرا می شود.

وی گفت: به همین منظور آموزش هنر به مربیان و تجهیز اتاق هنر در دستور کار قرار گرفته است.

وارثی افزود: هنر درمانی، موسیقی درمانی و نمایش درمانی در تقویت و سلامت بهداشت روان و جسم افراد موثر است و داشتن دانش و آگاهی و بکارگیری گرایش های هنری متناسب با وضعیت جسمی و ذهنی توان خواهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: مربیان توانبخشی در تشخیص سطح توانایی توان خواهان و طبقه بندی آنان برای تولید آثار هنری تاثیرگذار است و توانجویان ذهنی، حسی حرکتی، کم توانان ذهنی و مبتلایان به اوتیسم و سندروم دان بالای شش سال جامعه هدف این طرح هستند.

در حال حاضر 18 هزار و 461 معلول اعم از توان خواهان جسمی حرکتی، ذهنی، نابینا و کم بینا، بیماران مزمن اعصاب و روان تحت حمایت بهزیستی استان قزوین هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.