5 منطقه سخت گذر خوزستان از مزايای انرژی خورشيدی بهره مند می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مدير عامل  شرکت توزيع نيروي برق خوزستان گفت: اجراي طرح تامين برق از انرژي خورشيدي از سال 88 در استان آغاز شده است و تاکنون 260 خانوار مناطق سخت گذر ايذه، لالي، دزفول، مسجدسليمان و تالاب شادگان از مزاياي  برق تامين شده از انرژي خورشيدي بهره مند شده اند.

رضا غضنفري هزينه  اجراي اين طرح را  60 ميلياردريال اعلام کرد و افزود  نصب پانل بر روي هر پشت‌بام خانه روستايي به ازاي هر کيلو وات در حدود 16 ميليون تومان هزينه دارد.

وي با توجه به اينکه هزينه استفاده از انرژي خورشيدي خيلي کمتر از انرژي الکتريکي است گفت: خوزستان مستعد توليد انرژي‌هاي نو به ويژه انرژي خورشيدي است كه علاوه بر مناطق سخت گذر اكنون به دليل تداوم مصرف برق در مناطق  شهري، استفاده از اين انرژي مقرون به صرفه است و  در بحث توليد انرژي برق از انرژي بادي نيز هم‌اکنون در ماهشهر اين انرژي توليد و مصرف مي‌شود.
مدير عامل  شرکت توزيع نيروي برق خوزستان افزود: تاکنون  27 روستاي سخت گذر خوزستان  با استفاده از انرژي حورشيدي از مزاياي برق بهره مند شدند.

وي يادآورشد: علاوه بر مشترکان خانگي هم‌اکنون برخي شهرداري‌ها براي روشنايي خيابان‌ها، ميادين و پارک‌ها از انرژي خورشيدي استفاده مي‌کنند.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: خوزستان ، برق ، خورشیدی ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.