به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از انگجت؛ کاهش تولیدات لنووو در بخش تلفنهای همراه هوشمند هیچ خللی در سوددهی این شرکت چینی بوجود نیاورد و حتی در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی، 300 میلیون دلار سود خالص برای لنووو به همراه آورد.
لنووو در بخش فروش رایانه و تبلت عملکرد موفقی در بازار دارد؛ اما فروش گوشیهای تلفن همراه هوشمند آن با ضرردهی فراوانی مواجه بود.
سرانجام شرکت لنووو پس از گذراندن 6 سه ماهه مالی که سهام موتورولا را خریداری کرد و بدون سوددهی پشت سر گذاشت، توانست در سه ماهه پایانی سال 2015 رشد 25 درصدی سوددهی را تجربه کند. به زودی نام برند لنووو به "لنووو موتو" تغییر خواهد کرد.
سهم رایانههای تولیدی لنووو در بازارهای جهانی 21.6 درصد است که رقم درخور توجهی به شمار میآید. با توجه به اینکه فروش رایانه در بازارهای جهانی 10.9 درصد کاهش یافته است، لنووو در این بخش پر قدرت ظاهر شد. لنووو این موفقیت را مدیون بازار داخلی چین است زیرا 40 درصد از رایانههای تولیدی این شرکت در بازار چین به فروش میرسد.
انتهای پیام/