شش طرح مهم طرح جامع پالایشگاه نفت لاوان فردا با حضور عباس کاظمی معاون وزیر نفت و تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیر عامل پالایشگاه نفت لاوان گفت: این طرحها واحد تصفیه هیدروژنی فرآورده های میان تقطیر ، واحد تصفیه آبهای ترش ، تصفیه گازهای ترش با آمین ، تولید و توزیع کاستیک (سود سوزآور) و مواد شیمیایی ، تاسیسات و خطوط لوله های انتقال فرآورده و تعویض شبکه کنترل توربین های گازی است.

محمد علی اخباری افزود: هزینه ریالی اجرای این طرحها چهارصد و هفده میلیارد و سیصد و بیست و هفت میلیون ریال، و هزینه ارزی آن سی و شش میلیون و نهصد و شصت و نه هزار یورو است.

وی گفت: با بهره برداری از این طرحها ظرفیت تولید گازوئیل در این پالایشگاه با مشخصات استاندارد یورو چهار از یک میلیون و دویست هزار ، به دو میلیون و دویست هزار لیتر در روز افزایش می یابد.

پانصد و شصت هزار لیتر در روز سوخت جت نیز با مشخصات استاندارد یورو چهار در این پالایشگاه تولید می شود.

مدیر عامل پالایشگاه نفت لاوان گفت: با بهره برداری از این طرحها روزانه چهارصد و پانزده تن آبهای ترش تولید شده در واحدهای فرآیندهای بالادستی، و صد و بیست تن در روز گازهای تولید شده در این واحدها پالایش می شود.

اخباری افزود: برای تداوم تولید این واحدها، ذخیره سازی و تامین محلول کاستیک مورد نیاز مُیسر ، و برای دستیابی به بازدهی بیشتر، شبکه کنترل توربین های گازی نوسازی و بهینه می شود.

وی گفت: علاوه بر این ،انتقال فرآورده از پالایشگاه به اسکله دو منظوره موجود و جایگاه عرضه فرآورده، و نیز سوختگیری هواپیماها در جزیره لاوان امکانپذیر می شود.

ارتقاء کیفیت ، افزایش تولید فرآورده و صیانت از محیط زیست از اهداف بهره برداری از این طرحهاست.پالایشگاه نفت لاوان، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در استان هرمزگان است.

این پالایشگاه، ظرفیت اسمی پنجاه هزار بشکه در روز و ظرفیت عملیاتی شصت هزار بشکه در روز را دارد.

خوراک نفت خام این پالایشگاه از میادین دریایی سلمان ، رشادت، بلال و رسالت تأمین می شود.

انتهای پیام/س


برچسب ها: طرح ، پالایشگاه ، لاوان ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.