8 هزار فقره پرونده مراتع در کشور تعیین تکلیف نشدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون بهره‌برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گردهمایی معاون آبخیزداری منطقه سه کشور ، گفت: 8 هزار فقره پرونده در قالب ماده ۳ داریم که این طرح‌ها تعیین تکلیف نشده است.

یوسفعلی رستمانی بابیان اینکه طبق قانون اساسی، آب‌های دریا و جاری از مشترکات بوده و در اختیار حکومت اسلامی است و طبق مصالح عمومی از آن بهره‌ برداری می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از تکلیف وزارت نیرو توسط سازمان جنگل‌ها انجام می‌شود و مشکلات مربوط به آب در قالب تفاهم ‌نامه‌ ای باید رفع شود.

معاون بهره‌برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: به جای مسیر مراحل قانونی اخذ مجوزها، طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو تعیین تکلیف و در انجام بهره‌برداری از محصولات پروژه‌های آبخیزداری تسریع شود.

رستمانی افزود: برای ساخت سازه‌های آبخیزداری حجم زیادی خاک در عرصه‌های منابع طبیعی جابجا می‌شود و می‌توان ضمن برداشت و بهره‌گیری از رسوبات در عملیات تثبیت بیولوژیک اطراف حوزه، سازه را آماده کنیم.

به گفته وی؛ انباشت واریزه‌ها سبب انسداد مجاری عبور آب و تشدید پدیده سیلاب می‌ شود و ضرورت تخلیه و جمع آوری آن در کوتاه‌ترین مقطع زمانی مهم است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ساری ، فقره ، پرونده ، تکلیف ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.