رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از پشتیبانی این صندوق برای ثبت اختراعات و اکتشافات داخل و خارج از کشور مخترعان خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و اجرای سیاست‌های برنامه ششم توسعه و سایر اسناد بالادستی؛ اساسنامه حمایت مربوط به ثبت اختراعات و اکتشافات در داخل و خارج از کشور به تصویب رسید.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های اعضای کارگروه ثبت بین‌المللی اختراعات؛ مقرر شد از 5 اختراع داوری شده با پشتیبانی مادی و معنوی صندوق حمایت لازم به عمل آید.

ضرغام عنوان کرد: اختراعات تصویب شده در زمینه‌های کشاورزی، علوم دامی، پزشکی، مهندسی، مکانیک، معماری، عمران و محیط زیست است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تصریح کرد: حمایت مادی و معنوی از مخترعان و کمک به ثبت بین‌المللی اختراعات از جمله خدمات ویژه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران طی چند سال اخیر بوده است.

وی تأکید کرد: آیین‌نامه حمایت از خدمات صندوق در راستای کمک به سیاست تبدیل دانش به ثروت و حمایت از تحقیقات و نوآوری‌ها و ابتکارات محققین و خلاقیت‌های دانشمندان در سطح ملی و بین‌المللی در مرحله اجرا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار