تبریز؛

مراکز علمی و دانشگاهی خط مقدم مقابله با جنگ نرم

نماینده ولی فقیه در استان از مراکز علمی و دانشگاهی بعنوان خط مقدم مقابله با جنگ نرم یاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و کارکنان استانی این دانشگاه به جایگاه ویژه علم آموزی توام با تعهد و تذهیب نفس از دیدگاه دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: هدف بد خواهان نظام تباهی اعتقادات دینی و اخلاقی مردم و بدبین کردن آنان نسبت به نظام اسلامی است و در این خصوص دانشگاه ها باید با اتخاذ برنامه های جامع به مقابله با این هجمه دشمنان برخیزند.

وی اختلاط جنسیتی را یکی از ریشه های اصلی مفاسد اجتماعی و عقب ماندگی های علمی در کشور ارزیابی کرد و تفکیک جنسیتی انجام شده توسط دانشگاه فنی و حرفه ای را نقطه عطفی در راستای اسلامی سازی و ارتقاء اخلاقیات در فضای علمی کشور دانست.

وی همچنین گفت: علم آموزی بدون در نظر گرفتن تعهد و تخصص های مورد نیاز جامعه منجر به فساد و از دست رفتن سرمایه های کشور می شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این مراسم این دانشگاه را از مصادیق دانشگاه های نسل سوم و تقاضا محور قلمداد کرد و گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای با رصد مداوم بازار کار در تامین نیروی کار ماهراین حوزه گام های اساسی برداشته است.

مسعود شفیعی کمک به بهبود وضع اشتغال را یکی از اولویت های اصلی این دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای با بیش از 180 هزار دانشجو در 152 رشته مختلف در مقاطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد با رویکرد تامین نیاز جامعه صنعتی به تربیت دانشجو و نیروی کار ماهر می پردازد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این دانشگاه با دارا بودن بیش از 180 هزار دانشجو در کشور یکی از اولین نهاد های علمی کشور است که توانسته بصورت تک جنیستی نسبت به جذب دانشجو اقدام کند.

شفیعی توجه به دغدغه های خانواده ها وصیانت از ارزش های اخلاقی و اسلامی را از جمله معیار های اتخاذ سیاست های تک جنسیتی عنوان کرد و گفت: اجرای سیاست تک جنسیتی منجر به تربیت بانوان ماهر و کاهش معضل بیکاری آنان شده است.

گفتنی است :بیش از 8000 دانشجو در هشت آموزشکده و دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل و مهارت آموزی هستند.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.