دولت آلمان گزارش رسانه‌ها مبنی بر ناپدیدشدن حدود 5 هزار کودک پناهجو در این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یورونیوز، یک سخنگوی وزارت خانواده آلمان گفت: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که هزاران کودک پناهجوی بی سرپرست در آلمان ناپدید شده باشند.

اداره جنایی فدرال آلمان پیشتر گزارش داده بود که تا ژانویه سال جاری میلادی در مجموع 4 هزار و 749 کودک پناهجو در این کشور ناپدید شده‌اند و تعداد 4 هزار و 287 نفر از کودکان ناپدیدشده بین 14 تا 17 سال داشته‌اند.

اما امروز سخنگوی وزارت خانواده آلمان اعلام کرد از آمار یادشده نمی توان نتیجه گیری کرد که این کودکان به دست قاچاقچیان افتاده باشند.

به گفته وی، در بسیاری از موارد، پش از گزارش ناپدیدشدنِ یک کودک به پلیس، آن کودک پیدا شده ولی در آمار اسم وی همچنان باقی مانده است. بنابراین لزوما نمی تواند یک رابطه جنایی وجود داشته باشد و ممکن است این کودکان نزد اقوام خود باشند و یا با یک خانواده زندگی کنند.

یوروپل آژانس پلیس اروپا، روز یکشنبه گذشته از ناپدید شدن 10 هزار کودک مهاجر بدون سرپرست طی 18 تا 24 ماه اخیر در اروپا خبر داده بود. در پی این  خبر، نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه کودکان احتمالا برای برده داری جنسی یا کار اجباری استفاده شده باشند، به وجود آمد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار