طرح جمهوری خواهان آمریکا برای اعمال تحریم های ایالتی علیه ایران

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا طرحی جدید ارائه کرده‌اند که اختیارات ایالت‌های برای وضع تحریم‌های جداگانه علیه ایران را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا طرح جدیدی ارائه کرده‌اند که اختیار دولت این کشور برای مانع‌تراشی در وضع تحریم‌های ایالتی علیه ایران را محدود می‌کند.

این طرح که بیش از 20 نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا آن را ارائه کرده‌اند، تلاشی است برای جلوگیری از اقدام احتمالی دولت باراک اوباما در مانع‌تراشی برای وضع تحریم‌های سطح ایالتی علیه ایران.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از آنکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش در سند برجام را اعلام کرد، با صدور فرمان اجرایی اجرای برخی از تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کرد.

اما بر اساس قانون اساسی آمریکا، 30 ایالت این کشور می‌توانند تحریم‌هایی جداگانه علیه افراد، موسسات و کشورهای خارجی وضع کنند و رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند با صدور «فرمان اجرایی» این تحریم‌ها را متوقف کند.

«سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران چند ماه پیش در نشستی درباره برخی تحریم‌هایی که در ایالات آمریکا وضع شده، گفت: «دولت مرکزی آمریکا نمی‌تواند از طرف آنها لغو کند ولی تعهد داده که این ایالت‌ها را تشویق کند که تحریم‌ها را بردارند».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
مرگ برامریکا
آخرین اخبار