آمار ها نشان می دهد که روز به روز بر تعداد مبتلایان به انواع سرطان افزوده می شود بعضی از این سرطان ها نام آشنا و گروهی نادر هستند که پیر و جوان نمی شناسد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین توکلی متخصص خون و سرطان گفت: شیوع سرطان در یک جامعه یک رخداد بزرگ است و پیشگیری از آن نیازمند مشارکت کل افراد جامعه است .

 وی با بیان اینکه علت اصلی بروز سرطان ناشناخته است گفت : با کاهش آلاینده های محیط زیست ، تنظیم سوخت خودروها ، به حداقل رساندن مصرف چربی  ،اجتناب از مصرف زیاد مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده و فست فودها ، کاهش رفت و آمد وسایل نقلیه در سطح شهر و همچنین عدم استفاده از دخانیات که بزرگترین عامل شناخته شده در ایجاد سرطان است می توان تا حد زیاد ی از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد .

توکلی با تاکید بر اینکه امروزه سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان است گفت باید به نشانه های آن که عبارتند از کاهش وزن بی دلیل، تحلیل عضلانی، تب دائمی، عفونت های مکرر، ضعف و خستگی مفرط،مشکلات گوارشی ، تغیرات و زردی پوست ، سرفه های شدید یا درد در قفسه سینه، تورم یا بر آمدگی در بدن، خونریزی های بی دلیل و تغییرات در ناخن را نام برد که با توجه به موقع می توان از پیشرفت آن تا حدی پیشگیری کرد .

وی خاطر نشان کرد استفاده از سبزیجات ،میوه های تازه ،مواد غذایی حاوی فیبر و ورزش می تواند نقش موثری در پیشگیری از سرطان داشته باشد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: سرطان ، مبارزه ، ورزش ، مبتلا ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.