نماینده ولی فقیه در استان ، ولایت فقیه را از پایه های نظام و کلید بقیه احکام الهی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت ا... مجتهد شبستری در همایش روحانیان نیروهای مسلح استان با اشاره به این نکته گفت : تا قبل از انقلاب اهمیت ولایت را فقط در آیات و روایات ، دیده و خوانده بودیم. اما در انقلاب اسلامی این آیات وروایات تفسیر عملی شد و مفتاح احکام الهی بودن آن را عینا لمس کردیم.

وی افزود : امام خمینی به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی آمد و دین را که افیون ملت ها معرفی شده بود احیا و به دنیا ثابت که دین عامل پویایی و حرکت است.

امام جمعه تبریز گفت : با آغاز جهاد امام از سال 41 ، اسلام به تدریج به صحنه آمد و دوباره احیا شد و تداوم آن نیز در طول این 37 سال در سایه رهبری الهی و ولایت فقیه بوده است.

آیت ا... مجتهد شبستری همچنین گفت : استکبار جهانی با توجه به نقش و اهمیت رهبری و روحانیت ، تیز حملات خود را متوجه این موضوع کرده که طرح شورای رهبری یکی از این توطئه هاست و به جز تضعیف رهبری هدف دیگری ندارد.

وی ، حمله استکبار به سپاه پاسداران و شورای نگهبان را از دیگر حملات دشمن عنوان کرد وگفت : شورای نگهبان از ارکان قانونی نظام است و کسانی که با آن مخالفند ، مفسد هستند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان ، مطرح شدن چنین مسائلی در آستانه انتخابات ، یا ورود افراد ضعیف به مجلس و خبرگان رهبری به صلاح مملکت نیست. به همین خاطر هم شورای نگهبان صلاحیت آن ها را تایید نکرد. درغیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی ، پاسخگویی به شبهات و القاهای این چنینی ، بصیرت دهی به مردم بی بصیرت ، تبیین شرایط مملکت و اهمیت انتخابات و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را از وظایف مهم روحانیت عنوان کرد و افزود : انتخابات مجلس و خبرگان رهبری ، از موضوع های سرنوشت ساز کشور است و در این شرایط باید افراد لایق ، با بصیرت ، پخته وبا تجربه وارد مجلس مخصوصا خبرگان رهبری شوند و وظیفه روحانیت است که در جهت روشنگری مردم تلاش و تبیین کنند.

در این همایش همچنین رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادگاه ویژه روحانیت استان نیز ، موضوع استقلال نیروهای مسلح را در این شرایط مهم دانست و گفت : عضویت و دخالت و ورود نیروهای مسلح در مناقشه های سیاسی و تبلیغات در این عرصه ممنوع است.

حجت الاسلام فرجی افزود : مسیر نیروهای مسلح باید در خط رهبری باشد و در این شرایط ، اصل ، تبلیغ و تبیین خود انتخابات است ، نه تبلیغ نماینده خاص! بنابراین طبق فرموده حضرت امام ، هیچ یک از نیروهای مسلح نباید در حزب یا گروهی وارد شوند و برخلاف قانون عمل کنند. مسئولان نیز موظفند در این زمینه تذکر دهند و در صورت عدم توجه با آن ها برخورد یا عزل و برکنارشان کنند.

حجت الاسلام کاملی فرد مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا هم با اشاره به این همایش گفت : این اولین همایش مشترک روحانیان شاغل در نیروهای مسلح استان است و هدف از آن بررسی مسائل مهم مشترک و تبادل نظر و مشورت در مورد مسائل جاری است.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.