مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: 15 هزار و 600 تن سیب‌زمینی در 8 شهرستان استان انبار شده که مقدمات صادرات 600 تن برای کشور عراق و روسیه فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سلیمان میرزایی صادرات 6 هزار تن سیب زمینی را از جمله اقدامات سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در سال جاری بیان کرد و اظهار داشت: صادرات 5هزار 37 تن سیب زمینی بهاره به ترکمنستان از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

وی با اشاره به انبار 15 هزار و 600 تن سیب‌زمینی در 8 شهرستان استان اصفهان، افزود: مقدمات صادرات 600 تن برای کشور عراق فراهم شده و بخشی از این مقدار نیز به روسیه صادر می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان ادامه داد: مقداری به عنوان نشانه و پودر در صنایع استفاده می‌شود، همچنین سیب‌زمینی های درجه 3 و 4 با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی برای خوراک دام مصرف می شود.

وی با اشاره به فروش 6 هزار و 500 تن خامه استحصال شده به مبلغ 400 میلیارد ریال، بیان داشت: تا کنون 8 هزار و 700 تن شیرخشک به مبلغ 780 میلیارد ریال به دست آمده است که 3 هزار و 500 تن از آن صادر و 5 هزار تن از آن موجود است.

میرزایی اضافه کرد: همچنین استان اصفهان با خرید تضمینی 60 درصد شیر رتبه نخست در کشور را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری 3 هزار و 820 میلیارد ریال خرید تضمینی در قالب فروش شیر، خرید گندم و جو و فروش خامه انجام شده و حصول 8 هزار و 700 تن شیر خشک از اقدامات سازمان تعاون روستایی استان اصفهان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان در ادامه یادآور شد: خرید شیر به صورت تضمینی به مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال، خرید ذرت تهاتر به مبلغ یک هزار و 50 میلیارد ریال از دیگر این اقدامات است.

وی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان را بازوی جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: این سازمان به توزیع نهاده‌های کشاورزی از جمله بذر، سم و کود می‌پردازد و در راستای تغییر نظام بهره‌برداری بخش کشاورزی تلاش می‌کند.

میرزایی با تاکید بر اینکه نظام بهره‌برداری کشور با تکه تکه شدن مالکیت‌ها متأسفانه بهره‌‌وری لازم را ندارد، اظهار کرد: در استان اصفهان 57 شرکت تعاونی تولیدی روستایی وجود دارد که مباحث مکانیزاسیون و موضوعات آموزشی به‌ صورت تخصصی ارائه شده و این شرکت‌ها نقش خوبی در تغییر الگوی کشت داشته‌اند.

وی بهره‌برداری از ساختمان‌های اداری و تجاری برای شرکت‌های تعاونی تولید و تعاون روستایی، برپایی فروشگاه بزرگ تعاون در شهرستان برخوار، شرکت تعاونی مصرف کشاورزی در نطنز، کارخانه خوراک دام در شهرستان اصفهان و کارخانه تولید لبنیات محلی اردستان را از دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی استان اصفهان عنوان کرد

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.