دادستان انقلاب مشهد با بیان اینکه هیات مدیره جدید پدیده به زودی فعالیت خود را آغاز می کند نسبت به خرید و فروش غیرقانونی سهام پدیده و جاعلان سهام این شرکت هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دادستان عمومی و انقلاب مشهد از مشخص شدن اعضاء هیات مدیره جدید پدیده خبر داد و گفت: اعضای جدید هیئت مدیره که افرادی متخصص و کاردان هستند به زودی معرفی می شوند و فعالیت خود را آغاز می کنند.

غلامعلی صادقی به رصد کارشکنی ها و تبانی برای جابه جایی سرمایه و فروش اموال و سهام جعلی این شرکت به صورت غیرقانونی توسط دستگاه های امنیتی اشاره کرد و افزود: اخیرا برخی از افراد به صورت عادی و وکالتی و یا ثبت در دفاتر اسناد رسمی کشور به نقل و انتقال اوراق موسوم به سهام پدیده اقدام می‌کنند در حالی که هرگونه خرید و فروش و یا نقل و انتقال این گونه سهام غیرقانونی و ممنوع است و دفاتر ثبت اسناد رسمی نیز حق انتقال آن را ندارند.

وی تاکید کرد: دادستانی هیچ حمایتی از خریداران غیرقانونی سهام در این شرایط خاص نخواهد کرد و تنها سهامی معتبر است که در آمارهای دستگاه‌های امنیتی و یا مسئولان ذی ربط به ثبت رسیده باشد.

این مقام ارشد قضایی مشهد همچنین از وجود برخی اوراق جعلی سهام خبر داد و گفت: برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که افرادی با جعل اوراق سهام قصد سودجویی دارند و برخی شهروندان نیز ناآگاهانه طعمه سودجویان و جاعلان می شوند؛ بنابراین شهروندان هوشیار باشند و از خرید و فروش سهام به طور جدی خودداری کنند.

صادقی تاکید کرد: ماجرای شرکت پدیده فقط یک موضوع اقتصادی است اما متاسفانه عده ای درصدد پیوند دادن این پرونده با مسائل سیاسی مانند انتخابات هستند و برای تحت تاثیر قرار دادن مسئولان نظام دست به دامان شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی می شوند تا با سیاسی جلوه دادن ماجرای پدیده از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی به این گونه افراد هشدار داد: دست از این اعمال بردارند چرا که پیوند دادن این موضوع به مسائل سیاسی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به گرفتاری‌ها و مشکلات آنان نیز می افزاید.

دادستان انقلاب و عمومی مشهد به سهامداران پدیده توصیه کرد: از همکاری با افرادی که قصد دارند به این ماجرا رنگ و بوی سیاسی بدهند، جدا خودداری کنند و در صورت برخورد با چنین افرادی بلافاصله آن ها را به مراجع قضایی، امنیتی و پلیس معرفی کنند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.