قدردانی کردن از دیگران باید از راه های درست و در زمان مورد نیاز انجام شود.

سارا فغانپور روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اداب  قدردانی، اظهار داشت: برای اثرگذاری مثبت در قدردانی باید از طریق رفتارهای کلامی و غیرکلامی، شخص مورد نظر را از نیت خود اگاه کرده و به یاد داشته باشیم که در زمان لازم این کار را انجام دهیم. 

وی در خصوص راه های تاثیر گذار قدردانی مثبت افزود: برای قدردانی کردن از خوبی های اطرافیان طفره نرویم و این عمل را به زمان های بعد و فرصتی دیگر موکول نکنیم چرا که از چگونگی رقم خوردن اینده پیش رویمان بی خبریم.

این روانشناس ادامه داد: در هنگام قدردانی گنگ و مبهم صحبت نکنم چرا که فرد مذکور دقیقا باید بداند برای چه رفتاری از او قدردانی میشود.

وی همچنین در خصوص تاثیرات مثبت روحی و روانی عمل قدردانی تصریح کرد: هنگامی که قدردان زحمات و خوبی های دیگران هستیم و این امر را با بیانی مهربانانه و لبخندی عمیق به دیگران یاداور می شویم اطرافیان نیز به انجام این رفتار ترغیب شده و با سپاسگذاری در مقابل خوبی هایمان لذت و ارامشی وصف ناپذیر را به قلبمان هدیه می دهند.

فغانپور در پایان گفت: مهارت قدردانی از جمله رفتاری است که با ایجاد ان در وجودمان می توانیم خشم ،حسادت ،بدی ها و... را کنترل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار