اهواز؛

راه‌اندازی شهرک پرورش اسب در شوش

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 20 هکتار از زمین‌های غرب کرخه توسط جهاد کشاورزی برای راه‌اندازی «شهرک پرورش اسب» و پیست کورس اسب سواری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید راضی نوری با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی زیبایی اسب در شوش گفت: این مسابقات از نظر کیفی و کمی در سطح بالایی برگزار شد.

وی بیان داشت: اسب اصیل عرب در شهرستان شوش دارای پیشینه و جایگاه بالایی می باشد، بطوریکه خانواده‌های زیادی در این منطقه با پرورش این نوع اسب، نقش زیادی در برقرار ماندن نام آن داشتند.

نوری به ظرفیت به مراتب بالاتر شوش در این مسابقات اشاره کرد و افزود: قطعا می‌تواند مدیریت جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی را نیز داشته باشد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های پرورش اسب ضرورت دارد و 1 سال است که راه اندازی «شهرک پرورش اسب» و «پیست مسابقات کورس» در شهرستان شوش مطرح شده که در این راستا، جهادکشاورزی 20 هکتار از زمین‌های غرب کرخه را برای این موضوع اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شهرک و پیست فراهم شود، چون با ایجاد این زیرساخت‌ها و با توجه به وجود ظرفیت بالای این شهرستان در ارتباط با پرورش اسب، می‌توان به آینده بسیار خوش‌بین بود.

سید راضی نوری در خاتمه به صنعت تولید اسب اشاره نمود و اذعان داشت: در منطقه چغازنبیل، در زمینی به مساحت 50 هکتار یک شهرک پرورش اسب دیگر نیز پیش بینی شده است که در این ارتباط باید هیئت سوارکاری استان خوزستان و  هیئت سوارکاری شهرستان شوش به صورت جدی پیگیر باشند تا در بخش اقتصادی در حوزه اسب نیز گام‌هایی برداشته شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.