يکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده است و با مبالغ بسياری از هم وطنان کلاهبرداری می شود کاهبرداری پيامکی به بهانه دهه فجر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ دايره تشخيص و پيشگيری پليس فتا استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت:کلاهبرداران پيامک های جعلی با مضامينی مانند " مشترک گرامی شما برنده جايزه در قرعه کشی به مناسبت دهه فجر شده ايد" در ايام و مناسبت های خاص به صورت انبوه برای هموطنان ارسال می کنند.

پس از مراجعه کاربر به سايت مورد نظر، طبق گفته سايت، برای دريافت جايزه خود بايد اطلاعات خواسته شده را پرنمايند که اين اطلاعات شامل شماره حساب ، رمز دوم ، کد cvv2وتاريخ انقضاء می باشد.

در صفحه نخست سايت مذکور، درگاه پرداخت جعلی يکی از بانک های معتبر مشاهده می شود ،

در صورتی که کاربراطلاعات بانکی خود را وارد نمايد حساب وی در مدت زمان کوتاهی توسط کلاهبرداران خالی می شود.

دايره تشخيص و پيشگيری پليس فتا خراسان جنوبی از کاربران خواست تا با حفظ هوشياری و رعايت هشدارهای ارئه شده اولا در صورت دريافت پيامک های از اين دست به آنها پاسخ نداده و توجه داشته باشند برای دريافت وجه جايزه نيازی به ارسال اطلاعات حساس بانکی نمی باشد.

پليس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.ir گزارش دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.