معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تصويب 800 طرح تحقيقاتی از ابتدای سال جاری در اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر محسن تفقدي با اشاره به اينکه اين طرحها با اعتباري بيش از 53 ميليارد ريال به تصويب رسيده است گفت: در سال گذشته نيز يک هزار و 191 طرح تحقيقاتي در اين دانشگاه با اعتباري بيش از 70 ميليارد ريال بررسي و به تصويب رسيد.

وي تشکیل کمیته مشاوره و ارزیابی طرح های تحقیقاتی را يکي از مهمترين اقدامات انجام شده اين معاونت عنوان کرد و اظهار داشت: بر اين اساس اولويتهاي پژوهشي دانشگاه بازنگري و به پژوهش هاي هدفمند نيز گرنت هاي پژوهشي اختصاص يافت.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد اعطاي مجوز به 9 شرکت دانش بنيان و حمايت دو ميليارد و 500 ميليون ريالي را از ديگر اقدامات انجام شده در اين معاونت برشمرد و گفت: نکته مثبت در این تقاضاها افزایش تقاضای شرکت های فناور دانشگاهی و مرکز رشد برای درخواست تسهيلات و استفاده از تسهیلات صندوق می باشد در حالیکه در سال های گذشته بیشتر شرکت های تولیدی بزرگ استان و کشور متقاضی استفاده از این تسهیلات بودند.

دکتر تفقدي تاکيد کرد: در حال حاضر 40 شرکت در مرکز رشد فناوري دارويي و فناوري سلامت دانشگاه فعاليت دارند که از اين تعداد 5 شرکت به عنوان دانش بنيان توسط کارگروه ارزيابي شرکتهاي دانش بنيان رياست جمهوري مود تاييد قرار گرفته اند.

وي حمايت از محققان و مخترعات دانشگاه را از ديگر اقدامات اين معاونت عنوان و خاطر نشان کرد: در سال 93 و 94 از 41 مورد اختراع به منظور ثبت حمايت شد که تا کنون 25 مورد آن به دريافت گواهي نامه منجر شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.