مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: بازسازی و اصلاح ۱۸ کیلومتر از مسیر خط لوله انتقال آب گناباد با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اضطراری است اما تامین این مبلغ از محل اعتبارات استانی قابل تامین نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اسماعیلیان در حاشیه افتتاح پروژه های آب و فاضلاب گناباد، در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۶۵ درصد آب شرب گناباد از منطقه چاه گچی در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از گناباد تامین می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به مسافت طولانی مسیر انتقال آب گناباد، این خط لوله در معرض حوادث و اتفاقات قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ کیلومتر از مسیر خط لوله انتقال آب گناباد نیازمند بازسازی و اصلاح است، ادامه داد: بازسازی و اصلاح ۱۸ کیلومتر از مسیر خط لوله انتقال آب گناباد با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اضطراری است اما تامین این مبلغ از محل اعتبارات استانی قابل تامین نیست و متاسافانه فاقد ردیف اعتبارات ملی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: در راستای کاهش اتفاقات در مسیر خط لوله انتقال آب شرب گناباد، اقدامات اولیه همچون احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی نگهداری آب و تفکیک دو خط انتقال آب به منظور کاهش شدت فشار آب در خط اصلی انجام شده است.

اسماعیلیان افزود: با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی، استفاده از پساب فاضلاب برای مصارف کشاورزی و ورود آب های قنوات به شبکه آب شهری مشکلات گناباد را در خصوص آب شرب تا حد زیادی برطرف می نماید.

وی تصریح کرد: اگر فاضلاب گناباد توسط بخش خصوصی اجرا شود، دولت به صورت تضمینی پساب تصفیه خانه را خریداری یا اجازه استفاده بخش خصوصی از پساب را برای مدت معینی به وی می دهد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.