عباسی: ایجاد کلینک حقوق شهروندی در سرای محلات

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: کلینیک های حقوق شهروندی با همکاری شهرداری در سرای محلات تاسیس می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در همایش حقوق شهروندی و گفتمان انقالب اسلامی با طرح این سوال که ما برای اجرای حقوق شهروندی چه کاری انجام داده ایم، اظهار داشت: برخلاف اندیشمندان و سیاست مداران که بر روی حقوق حاکمیتی اشاره دارند باید گفت که حقوق شهروندی مغایر و در عرض حقوق  نیست بکله در طول یکدیگر هستند زیرا وقتی گفته می شود این دو در یک راه هستند یعنی باید همه در جهت احقاق آن تلاش کنند و یعنی حاکمیت باید برای تحقق حقوق شهروندی تلاش کند.

وی افزود: مردم کشور در تمام عرصه ها در صحنه حضور داشته اند پس باید حقوق آن‌ها تامین شود و باید ساز و کار های آن مهیا شود که برعهده حاکمیت است.

عباسی بیان کرد: با هماهنگی شهرداری قرار است که کلینیک های حقوق شهروندی در سرای محلات تاسیس شود و با قراردادی که با کانون وکلای دادگستری منعقد شده است بنا است فارغ التحصیلان وکلالت در این کلینیک ها مشاوره حقوقی دهند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: در کشور بیش از 10هزار NGO مردمی وجود دارد که برای آموزش حقوق شهروندی باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد زیرا آن‌ها از دل مردم تاسیس شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار