نشست خبری فیلم «آبنبات چوبی» در کاخ جشنواره با حضور عوامل فیلم و رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری فیلم «آبنبات چوبی» به کارگردانی محمد حسین فرحبخش در برج میلاد با حضور عوامل فیلم برگزار شد.
 
در ابتدا محمدحسین فرحبخش در خصوص گرفتن سیمرغ از جشنواره فیلم فجر گفت: آرزوی گرفتن سیمرغ مسئله خوش‌آیندی است و اگر هر کدام از یک از دوستان سینمایی بگیرند انگار ما گرفتیم. اصل سینما را سرگرمی می‌دانند اما برخی این سرگرمی را به الهیات و مسائل حاشیه کشیده‌اند و متاسفانه اگر امروز سینما مخاطب خود را از دست داده ریشه‌اش به همان سال‌های قبل برمی‌گردد یعنی از روی ریل اصلی خود خارج شد فقط چند دوره زمان سیف‌الله داد توانست تا حدودی معنای واقعی خود را پیدا کند.
 
وی افزود: در تمام دنیا سینما ابزار سرگرمی است و به جامعه آرامش می‌دهد و از انحراف جلوگیری می‌کند. امیدوارم زمانی که یک هنرمند برای اکران فیلمش به شهر دیگری می‌رود برخورد بدی با او صورت نگیرد.
 
وی در خصوص انتخاب علی اصغری به عنوان فیلمنامه‌نویس کار گفت: زمانی که ایده را به او دادم و او طرح را به من داد طبق سوابق و تجاربی که در سینما دارم به این نتیجه که پتانسیل نوشتن فیلمنامه را دارد.
 
این کارگردان درباره همکاری با فرهاد اصلانی در فیلم «زندگی خصوصی» عنوان کرد: در این فیلم  پافشاری بر ایفای نقش اول فیلم توسط فرهاد اصلانی داشتم و اگر قرار بود غیر از او کس دیگری بازی کند بهتر بود، ساخته نشود.
 
وی در خصوص انتخاب نقش نگین برای سحر قریشی اظهار داشت: سر فیلم «آبنبات چوبی» اصلانی گفت نقش نگین را به قریشی ندهید اما بعد از تست گریم خود اصلانی گفت نقش نگین متناسب با سحر قریشی است چنانچه که کار قریشی برای ایفا نقش‌های بعدی سخت شد البته این بازیگر نقشش را به خوبی ارائه داد.

فرحبخش درباره سوژه فیلم مبنی بر خشونت نسبت به زنان و انتخاب نام «آبنبات چوبی» برای فیلمش عنوان کرد: این که فیلمسازان در جشنواره امسال در فیلم‌هایشان بحث خشونت نسبت به زنان را گنجانده‌اند به من ربطی ندارد، من کار خودم را انجام می‌دهم. «آبنبات چوبی» هم تمثیلی است که هر کسی می‌تواند برداشت خودش را داشته باشد یعنی آبنبات به راحتی آب می‌شود و چوب آن به راحتی می‌شکند و برخی شخصیت‌ها این گونه زندگی می‌کنند.
 
وی همچنین درباره دیدن «آبنبات چوبی» توسط مسئولان اقتصادی گفت: بیشتر مسئولان اقتصادی زودتر از مردم باید این فیلم را ببینند چون برعکس نظر خیلی‌ها اقتصاد جلوتر از فرهنگ حرکت می‌کند و در جامعه تاثیر بیشتری خواهد گذاشت چون اگر اقتصاد خراب باشد خیلی از مسائل نابود خواهد شد.
 
فرحبخش در خصوص تغییراتی که روی «آبنبات چوبی» باید انجام بدهد، اظهار داشت: بعد از جشنواره برای اینکه ریتم فیلم تندتر شود تغییراتی انجام خواهیم داد.
 
این کارگردان درباره نبود حضور رضا عطاران در نشست خبری امروز گفت: درود و شرف  بر عطاران که حدود یک ماه است در مشهد تیماری پدرش را می‌کند که باید این موضوع را ستود. (همه حضار بعد از این صحبت برای رضا عطاران دست زدند)
 
فرحبخش در مورد روند اجرایی جشنواره فیلم فجر امسال عنوان کرد: قرار بود کاخ جشنواره این جا نباشد اما فشار منتقدان به حیدری باعث شد اینجا برگزار شود. البته تفاهم و همدلی در برگزاری جشنواره امسال از استثنائات است. به نظرم چون حیدری هنرمند است و می‌داند چطور با هنرمندان رفتار کند این اتفاق رخ داد باید بگویم اگر فیلم من در جشنواره امسال نبود باز هم همین حرف‌ها را می‌زدم.
 
علی اصغری فیلمنامه‌نویس «آبنبات چوبی» گفت: طرح و ایده فیلم به دستم رسید و پله پله تا بزرگان «آبنبات چوبی» قصه را جلو بردیم و به فرم جدید سینما در آن رسیدیم.
 
سحر قریشی از بازیگران «آبنبات چوبی» عنوان کرد: در ابتدا قرار شد نقش مارال را در آبنبات چوبی بازی کنم اما نقش نگین را بیشتر از مارال دوست داشتم چون متفاوت بود و فضای این نمونه جوان‌ها را‌ در شخصیت‌پردازی این نقش به خوبی می توان مشاهده کرد. برای رسیدن به نقش نگین تلاش زیادی کردم بارها دورخوانی کردیم و در نهایت به سختی به آن رسیدم «آبنبات چوبی» تنها فیلمنامه‌ای بود که زمان خواندن آن  گریه و خنده کردم و بسیار احساسی شدم.
 
فرهاد اصلانی که به عنوان مشاور کارگردان در «آبنبات چوبی» بود، گفت: در ابتدا بگویم که جای رضا عطاران در این مراسم خالی است در زندگی خصوصی همکاری‌ بسیاری خوبی با فرحبخش داشتم و این آشنایی و دوستی قدیمی ما باعث شد به تعاملات خوبی در این فیلم برسیم. فرحبخش بسیار مشورت پذیر است و این از خصوصیات بارز اوست.
 
وی افزود: در جایی قرار شد در این فیلم بازی کنم اما به خاطر دوری از تنش‌های این نمونه فیلم‌ها از نقش‌آفرینی خودداری کرد.م در کل تجربه خوب و دلنشینی برای من بود.
 
عبدالله علیخانی تهیه‌کننده فیلم عنوان کرد: زمانی که طرح فیلم‌نامه به دستم رسید سه مورد را در نظر گرفتم اول اینکه چه کسی می‌تواند این طرح را بسازد. دوم اینکه برای تماشاچی‌های گسترده در سطح کشور در نظر گرفته شود و سوم به شرایط ممیزی آن توجه داشتم با در نظر گرفتن این سه مورد شروع به فعالیت کردم.
 
وی افزود: ما نه ابداع کننده جشنواره هستیم نه سینما سوال من این است که در کجای دنیا این نمونه جشنواره برگزار می‌شود که به نظرم باید نام بازار فیلم بر آن گذاشت و از طرفی جشنواره شخصیت اصلی خودش را ندارد و نمی‌تواند تکلیف خود و آینده سینما را تضمین کند.
 
مستانه مهاجر تدوین‌گر و آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز آن به سخت بودن و جذاب بودن فیلم اشاره کردند و گفتند که کار با فرحبخش و علیخانی به خاطر حرفه‌ای بودن آنها بسیار دلنشین است.
 
آریا عظیمی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: چیزی که من را ناراحت می‌کند نبود کیفیت مناسب تصویر و صدا در کاخ جشنواره است که باید روی قضیه فکر شود.
 
کریم امینی از دیگر بازیگران این فیلم گفت: من سال‌ها در سینما در اختیار کارگردان بودم و همچنین دستیار کارگردان فرحبخش نیز انجام دادم و از این که او و علیخانی به من اعتماد کردم دستشان را می‌بوسم. از طرفی از عطاران که قبول کرد در کنارش بازی کنم و اصلانی که استاد بازیگری من است تشکر و قدردانی می‌کنم چون برای رسیدن به نقش سختی که در این فیلم داشتم به من کمک‌های زیاد کردند اما خوشبختانه باید بگویم که چون بچه جنوب شهر هستم با رفتار این گونه شخصیت‌ها آشنایی کامل دارم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.