مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام از شناسایی 549 مورد کالا و محصولات غیراستاندارد در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

شناسایی 549 محصول غیراستانداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  محمد مددی با اعلام این خبر گفت:  امسال بیش از سه هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان انجام‌شده است که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده 549 قلم کالای غیر استاندارد در سطح استان شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه  با دارندگان این تعداد کالای غیر استاندارد کشف‌شده در واحدهای صنفی این استان برخورد شده است افود: 9 واحد صنفی نیز بدلیل عدم رعایت قوانین و مقررات و عرضه کالای غیر استاندارد به اداره کل تعزیرات حکومتی و چهار مورد نیز به محاکم قضایی این استان معرفی شدند.

مددی گفت: از ابدای امسال تاکنون   250 نمونه در قالب اجرای طرح طاها، کالا از بازار خریداری و مورد آزمون قرار گرفت که ویژگی‌های همگی این تعداد نمونه‌برداری با استاندارد مربوطه مطابقت داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 156 واحد تولیدی در استان تحت پوشش نظارت‌ها و ارائه خدمات استاندارد هستند، افزود: این اداره کل در طول سال به صورت مستمر و متناوب این واحدها را به همراه محصول تولیدشده مورد رصد و بررسی قرار می‌دهد تا از نشان استاندارد برخوردار باشند.

وی گفت: این اداره کل به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، با کنترل های ادواری، ضمن برخورد با متخلفان از هرگونه تولید و توزیع کالاهای غیر استاندارد و فاقد کیفیت در بازار جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.