اصفهان؛

تولیدشمش های فولادی با مقطع130 در130 میلیمتر در ذوب آهن اصفهان

شمش های فولادی با مقطع130 در130 میلیمتر در ذوب آهن اصفهان تولید شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، خسرو جوادی مدیر بخش فولاد سازی ذوب آهن اصفهان گفت: این فرآیند که با طراحی، سفارش ساخت، پیگیری های کیفی فرآیند ساخت تجهیزات، مونتاژ، تست، راه اندازی و در نهایت تولید مداوم همراه بود، بعد از حدود شش ماه کار و تلاش کارکنان و کارشناسان دفتر فنی، فناوری کارگاه ریخته گری، مکانیک، انرژی و برق و اتوماسیون بخش به نتیجه رسید .

وی با اشاره به اینکه یکی ازمهمترین درخواستهای مشتریان شمش ذوب آهن اصفهان در سالهای اخیر شمش هایی با مقطع 130در 130 میلیمتر بوده است افزود : تنها امکان تولید این مقطع شمش تبدیل مقاطع بزرگتر به مقطع فوق در نورد 650 بود که هزینه های این تبدیل به قیمت تمام شده محصول اضافه می شود و منجر به تولید درصد معینی پوسته های اکسیدی و سرقیچی می شد وافزایش ضایعات را به دنبال داشت.

شهرام هاشمی سرپرست ریخته گری مدیریت فولاد سازی نیز در این خصوص گفت: تولید شمش در مقطع در مقطع 130 در 130 میلیمتر در ایستگاه شش با توجه به نیاز بازارهای داخلی و خارجی و بر اساس سیاست های کلان کارخانه در جهت افزایش بهره وری صورت پذیرفت.

وی افزود: فناوری مربوط به این مقطع از قبیل دبی و فشار آب و هوا و سرعت ریخته گری پارامترهای مهمی محسوب می شوند و نقش بسزایی در تولید شمش با کیفیت بالا را ایفا می کنند.

سرپرست ریخته گری مدیریت فولاد سازی خاطرنشان کرد: در ابتدا ریخته گری مارک 31Mn5 بر روی شاخه یک آزمایش و با موفقیت انجام و پس از گرفتن تأئید نهایی،ساخت تجهیزات مورد نیاز بقیه شاخه ها و تغییر مقطع ایستگاه شش به 130در 130 میلیمتر انجام شد که ریخته گری در این مقطع هنوز ادامه دارد و شمش های تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است.


انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.