معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار پایان اتهام‌زنی‌های ترکیه علیه مسکو سد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت ترکیه به خوبی می‌داند که برای عادی سازی روابط با روسیه چه کاری باید انجام شود. 

 «آلکسی مِشکوف» گفت: متوقف کردن ادعاهای مختلف علیه روسیه و پایبندی ترکیه به اقدام در چارچوب روابط دولتی در میان این امور قرار دارد. 

وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ترکیه به خوبی می‌داند که برای بازگشت مجدد به روابط عادی با روسیه، چه اقداماتی باید صورت گیرد. چیزی که ما چند هفته قبل گفتیم هنوز هم به قوت خود باقی است.» 

این مقام دولتی روسیه افزود: «به جای تشدید تنش‌ها و مطرح کردن ادعاهای کاملا ساختگی علیه روسیه، بهتر است که به آینه نگاه کرد و کاری را انجام داد که در چارچوب روابط متمدنانه بین دولتی قرار می‌گیرد.» 

مشکوف پیش‌تر گفته بود مقامات ترکیه باید به سبب سرنگون کردن هواپیمای جنگنده روسی در نوامبر سال ۲۰۱۵ غرامت بدهند و ضمن عذرخواهی، تضمین بدهند که این حادثه بار دیگر تکرار نخواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نیز گفت آنکارا قصد ندارد این کار را انجام دهد. 


در تاریخ ۲۴ نوامبر یک فروند جنگنده اف-۱۶ ترکیه، بمب افکن سوخو-۲۴ روسیه را با دو خلبان بر فراز سوریه سرنگون کرد. مسکو نیز با مجموعه اقداماتی اقتصادی به این اقدام ترکیه واکنش نشان داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار