تبریز؛

جشن دهه فجر ارامنه آذربایجان

جشن دهه فجر ارامنه آذربایجان با حضور استاندار و خلیفه گری ارامنه در محل خلیفه گری ارامنه آذربایجان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، از تبریز؛اسماعیل جبارزاده ، در مراسم جشن دهه فجر ارامنه آذربایجان با تجلیل از برگزاری جشن دهه فجر توسط ارامنه گری آذربایجان گفت: همراهی و حضور ارامنه در برنامه های مختلف و از جمله حضور در گلزار شهدای وادی رحمت در روزهای اخیر موجب همدلی و همراهی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حضور همه اقوام و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران از هر گروه و مذهبی استقلال خود را طلب کردند و شهدایی را تقدیم انقلاب کرده و با رهبری امام راحل این انقلاب به پیروزی رسید.

وی یادآور شد: استقلال واقعی از برکات انقلاب اسلامی است و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای مدعی استقلال این مسئله وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز ملت ایران آزادانه و بر اساس باورهای خود در این کشور زندگی می کنند و هیچ کس حق سلب این آزادی را ندارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی مدل جدیدی از حکومت را ایجاد کرد که وابسته به شرق و غرب نبوده و آزاد و مستقل است و خوشبختانه ثمرات مبارزات ملت ایران به بار نشسته و در این میان شاهد فشارهای زیادی از ابتدای انقلاب و در اشکال مختلف بوده تا در برابر قدرتهای جهانی تسلیم شویم.

جبارزاده بحثی برجام و مذاکرات هسته ای و حق داشتن فناوری هسته ای را یکی از بزرگترین موفقیتها برشمرد و افزود: در فضای بعد از تحریمها وارد فضایی شده ایم که باید ایران را از نو بسازیم و با فضای جدیدی که در دولت تدبیر وامید ایجاد شده و شعار برد برد به عنوان یک سیاست راهبری و با رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

وی یادآور شد: همانگونه که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس همه با هم متحد شدیم امروز نیز باید متحد شده و ایران را از نو بسازیم چرا که مردم این کشور شایسته بهترینها هستند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: با صمیمیت و وحدت می توانیم موفق باشیم و در این میان ساختن هر استانی نیز به عهده خود مردم استان بوده و برای ساختن استان آذربایجان شرقی همراهی و همدلی همه مردم را طلب می کنیم و نقش مسیحیان در ساختن تبریز و آذربایجان جدید به طور قطع بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: می توانیم با اتحاد تبریزی آباد داشته باشیم و تبریز را برای سال 2018 آماده کنیم و پیش از آن نیز در مناسبتهای مختلف حضوری درخشان داشته باشیم.

روبیک جانانه رئیس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان نیز در این مراسم بر همراهی ارامنه با آرمانهای انقلاب و امام راحل تاکید کرد.

وی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی حرکتی بزرگ و مردمی بود که به رهبری امام راحل پیروز شد و با اتحاد و همدلی و وحدت کلمه بزرگترین انقلاب جهان را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: امروز پیشرفتهای بزرگ علمی و فناوری در کشور پدید آمده که بزرگتر از آن رشد اخلاقی و معنوی است.

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان یادآور شد: مسیحیان ایران نیز در کنار ملت ایران از ابتدای انقلاب حضور داشتند و بر خلاف شایعات مسیحیان از آزادی کامل در ایران برخوردار بوده و در زمینه های آموزشی ، علمی و تجاری هیچ گونه نابرابری وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: برادران مسیحی در کنار دیگر آحاد مردم هستیم و در شرایط برابری با مسلمین قرار داریم.

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان تصریح کرد: انقلاب با فداکاری و جانفشانی جوانان به پیروزی رسیده و امروز نیز انقلاب اسلامی ایران داراری رهبری مدبرانه است که اجازه هیچگونه دخالت و نفوذی را به دشمن نمی دهد.

وی خاطر نشان کرد: با صدای رسا می گوییم که زنده به عشق رهبر هستیم و آماده فرامین رهبری هستیم و اذعان می داریم که ما مسیحیان کشور آماده جانفشانی برای رهبر و کشورمان هستیم.

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان تاکید کرد: از کلیه ارامنه استان نیز دعوت می کنیم تا در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پر شور و دوشادوش با سایر آحاد مردم داشته و با مشارکت در انتخابات 7 اسفند نقش موثری در سرنوشت خود داشته باشند.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.