رتبه اول استان سمنان در کشور در اخذ سند مالکیت عرصه های ملی و طبیعی.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سمنان رئیس اداره واگذاری و ممیزی اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان افزود : تنها چهار درصد از اراضی ملی استان سمنان بدون سند باقی مانده است.

 ربانیان اخذ سند تک برگی را برای اراضی ملی اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: اخذ این سند از 1391 در استان شروع و تاکنون برای 461 هزار هکتار سند تک برگی اخذ شده است.

 وی اظهار امیدواری کرد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری اخذ سند تگ برگی در این استان به 2 میلیون هکتار افزایش یابد.

 رئیس اداره واگذاری و ممیزی اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان یادآور شد : برای این که این طرح ملی سریع تر به اتمام برسد باید اعتبارات کافی در اختیار داشته باشیم.

ربانیان اعتبار موردنیاز اخذ سند تک برگی برای هر هکتار اراضی ملی را یکصد هزار ریال اعلام کرد ربانیان کمبود اعتبار را یکی از مشکلات فراروی این بخش برشمرد و گفت : برای اخذ سند تک برگی 118 هزار هکتار اراضی ملی استان سمنان در سال جاری فقط سه میلیارد و 450 میلیون ریال مصوب شده است که جوابگو نیست.

 ربانیان اعتبارات مصوب سالانه این اداره را حدود پنج میلیارد ریال اعلام و بر ضرورت تامین اعتبارات کافی برای اتمام این طرح ملی تاکید کرد.
وی تغییرات قوانین را از دیگر معضلات مهم منابع طبیعی عنوان و اضافه کرد : بازنگری در قوانین این بخش ضروری است زیرا قوانین این حوزه باید یکپارچه بوده و متولی آن مشخص شود تا دستگاه های اجرایی در اجرا تداخل وظایف نداشته باشند.

 رئیس اداره واگذاری و ممیزی اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان تصریح کرد : به عنوان نمونه منابع طبیعی در این ارتباط با اداره کل اوقاف و امورخیریه سمنان توافقنامه ای منعقد کرده است.

وی اخذ سند تک برگی را پایه حفاظت از عرصه های ملی دانست و تاکید کرد : دفاع از منابع طبیعی با داشتن سند تک برگی به آسانی انجام می گیرد.

وی با اشاره تدوین قانون کاداس(مستند سازی اطلاعات اراضی) در کشور خاطرنشان کرد : متاسفانه به هنگام تصویب قانون کاداس، منابع طبیعی دیده نشده در حالی که 20 درصد زمین های کشور در حوزه شهری و 80 درصد زمین های ملی است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: سمنان ، سند ، ازاضی ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.