نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: گروهی خود را صاحب اصلی انقلاب می‌دانند ولی تلاش دارند انقلابیون اولیه را به حاشیه برانند.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری در همایش حزب اعتماد ملی که عصر امروز(دوشنبه) برگزارشد، با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آرمان ما در زمان مبارزات انقلابی آرمانهایی نظیر آزادی، استقلال سیاسی،‌ فرهنگی،‌ اقتصادی  هویت و احترام به حقوق مردم لذا ما باید به سوی تحقق این آرمانها حرکت کنیم تا راه را گم نکنیم.

مطهری افزود: تاکنون در تحقق برخی آرمان‌ها موفق بوده‌ایم ولی در دست یابی به برخی آرمان‌ها نیز موفقیت چندانی نصیب ما نشد چرا که در برخی زمینه ها دچار انحراف‌ شدیم که البته اندیشمندان و صاحب نظران کشور باید آن را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری نفوذ اندیشه‌های بیگانه را یکی از راه‌های انحراف انقلاب می‌دانست، اظهارداشت: تجددگرایی افراطیون، رخنه فرصت‌طلبان، ناتمام گذاشتن نهضت و نداشتن برنامه‌ برای آینده مانند برنامه‌های اقتصادی سیاسی و سیاست خارجی راه‌هایی بود که شهید مطهری بعنوان آفت‌های یک انقلاب از آنها نام می‌بردند.

مطهری تصریح کرد: به نظر میرسد امروز انقلاب ما دچار دو آفت رخنه فرصت‌طلبان و کم شدن خلوص نیت‌ها شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر گروهی پیدا شده‌اند که خود را با انقلاب معرفی می‌کنند ولی درصدد هستند انقلابیون اولیه را به حاشیه برانند و برای این کار تلاش مستمری انجام می‌دهند.

مطهری با بیان اینکه امام (ره) بسیار بر موضوع وحدت کلمه تاکید داشتند، گفت: ملت ما با وحدت میان اقشار جامعه به وجود آمد اما امروز این وحدت کم‌رنگ شده‌ و علت آن کم‌رنگ شدن خلوص ‌نیت‌ها است.

وی تصریح کرد: در انتخابات مجلس نهم اصلاح‌طلبان دچار اشتباه شدند و در انتخابات شرکت نکردند که این مسئله باعث شد مجلسی که از مجلس هشتم ضعیف‌تر است، تشکیل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: با وجود همه رد‌ صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها معتقدم که مردم باید با شور و نشاط و با جدیت در این انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در میان همین داوطلبانی که تایید صلاحیت شده‌اند افراد خوشفکر زیادی وجود دارد، گفت: امیدوارم بتوانیم یک خانه‌تکانی در مجلس انجام دهیم.

مطهری افزود: بارها گفته‌ بودم چه صلاحیت بنده تایید شود و یا نشوم،‌ همه‌ی مردم را به شرکت فعال در انتخابات دعوت می کنم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.