تشکیل دادگاه های ویژه برای مجرمین در جام جهانی قطر

کشور قطر تصمیم دارد در طول برگزاری رقابت های جام جهانی 2022 دادگاه های ویژه ای را جهت رسیدگی به جرایم تشکیل دهد.

تشکیل دادگاه های ویژه برای مجرمین در جام جهانی قطربه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام قطری روز دوشنبه گفت: قطر ممکن است در طول رقابت های جام جهانی فوتبال 2022، دادگاه های ویژه ای را برای برخورد سریع و بسیار آرام با مصرف کنندگان الکل که در یک کشور مسلمان قانون شکنی می کنند، تشکیل دهد.

مقامات قطر گفته اند که انتظار می رود 500 هزار هوادار فوتبال در جام جهانی وارد این کشور شوند و مصرف الکل در مناطق تعیین شده ای مجاز است، اما این که چگونه ارزش های فرهنگی این کشور با الزامات فیفا برای مسابقات هماهنگ و منطبق خواهد بود، همچنان بحث برانگیز باقی مانده است.

حسن الثوادی رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 2022 قطر در حاشیه یک کنفرانس ورزشی گفت:
من می دانم که در آفریقای جنوبی در طول جام جهانی دادگاه های خاصی برای این نوع مسائل وجود داشت و این چیزی است که ما درباره آن با فیفا در حال مذاکره هستیم. در آفریقای جنوبی 56 دادگاه ویژه برای سرعت بخشیدن به رسیدگی به پرونده های مربوط به هواداران خارجی راه اندازی شد.

در آفریقای جنوبی، بیشتر پرونده ها با جریمه نقدی برای مجرمان به پایان می رسید. ممکن است همین روال در قطر اعمال شود، هر چند مجازات جرایم مربوط به مواد مخدر زندان است.

الکل در هتل های ویژه قطر مصرف می شود اما مستی در ملاء عام ممنوع است و الکل از خارج از کشور به قطر آورده می شود.

برزیل در ابتدا حاضر به فروش الکل در طول مسابقات جام جهانی 2014 نشد، اما در نهایت پس از فشار فیفا تسلیم شد.

این درحالی است که حسن الثوادی که یکی از مقامات یک کشور به اصطلاح مسلمان محسوب می شود به صراحت عنوان کرده است که این مسئله یعنی شرب خمر مسئله ای نیست و جام جهانی 2022 یک جام جهانی لذت بخشی خواهد بود. ما از همه در سراسر جهان استقبال می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار