مديرعامل منطقه ويژه اقتصادی سرخس گفت: استان قدس رضوی بيش از 500 ميليارد تومان برای زيرساخت های لازم در منطقه ويژه اقتصای سرخس هزينه كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان،از مشهد ، احمد صادقی گلمكانی در حاشیه مراسم افتتاح نخستین پایانه گازی شرق كشور افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی این طرح در فاز نخست با ظرفیت 700 تن و با بیش از 30 میلیارد تومان و بدون استفاده از تسهیلات بانكی به بهره برداری رسید.

وی گفت: استان قدس رضوی بیش از 500 میلیارد تومان برای زیرساخت های لازم جهت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصای سرخس هزینه كرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به میزان اشتغالزایی در فاز نخست این طرح گفت: در این مرحله 20 نفر اشتغال بصورت مستقیم و 40 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

احمد صادقی گلمكانی تصریح كرد: این طرح در سه فاز به بهره برداری كامل می رسد كه سرمایه گذار در فاز 2 و 3 احداث مینی پالایشگاه برای تولید انواع فرآورده های سوختی مانند بنزین ، گازوئیل و هیدرو کربن سبک و سنگین را در دستور کار خود قرار داده است.

منطقه ویژه سرخس پس از عسلویه بزرگترین منطقه ویژه از میزان وسعت می باشد و زیرساخت هایی همچون ریل عریض و نرمال ، مخازن ذخیره سازی نفت ، سردخانه 4000 هزار تنی و فرودگاه بین المللی را داراست.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.