مدیر کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل گفت: در اسفند ماه از سامانه تامین تا تحویل شیر خشک‌های رژیمی و متابولیکی رونمایی خواهد شد.

امیر حسین جمشیدی مدیر کل فرآوردهای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: در اسفند ماه از سامانه " برنامه ریزی تامین تا تحویل شیر خشک‌های متابولیک و رژیمی رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای افزایش دسترسی بیماران به شیرخشک‌ها، کاهش قاچاق، استفاده بهینه از شیرخشک‌، تخمین میزان مورد نیاز و جلوگیری از کمبود‌های احتمالی این سامانه طراحی شده است.

جمشیدی عنوان کرد: در این سامانه بیماران به طور کاملا دقیق شناسایی شده‌اند علاوه بر این نسخه‌ها الکترونیکی است و پزشکان داخل این سامانه تجویز‌های خود را انجام می‌دهند مشخصات بیماران از جمله آدرس و شرایط فیزیکی ( آزمایشات) مشخص شده است و پس  از تجویز داروی مربوطه برای فرد ارسال می‌شود.

وی در خصوص قاچاق شیر خشک‌های رژیمی و متابولیک اظهار کرد: قیمت این شیر خشک‌ها از صد هزار تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان است و به آنها یارانه تعلق می‌گیرد بدین ترتیب احتمال قاچاق این محصولات از ایران به سایر کشورها وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار