مدیر کل صدا و سیما و معاونین آن امروز با نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی قزوین دیدار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان  گفت : با توجه به اینکه امروز صدا و سیما بیشترین پا منبری را دارد یعنی خداوند در حق شما لطف کرده و رسالت را بر عهده ی شما گذاشته پس  شما هم باید رسالت خود را به خوبی انجام دهید .

وی گفت : صدا و سیما باید رسالت خود را به خوبی انجام داده و در کنار رسانه  ی ملی هویت استانی را هم مد نظر قرار دهد .

امام جمعه ی قزوین گفت : هماهنگی با نگرشهای کلان دینی مظلومیت زدایی از چهره ی مظلومان ,استکبار ستیزی از وظایف این رسانه ی ملی می باشد .

وی با بیان اینکه رسانه ملی و استانی در هر کشوری متعلق به نظام بوده و سیاست های ان را پیگیری می کند گفت: امروز در کشور های مختلف تعدد رسانه وجود دارد که متعلق به حزب و جناح خاصی است وخط مش های متفاوتی دارد.

وی گفت : در کشور ما هر انچه در حوزه های مختلف سیاسی , فرهنگی ,اجتماعی و ...   که از انتن پخش می شود لزوما تحت نظارت صدا و سیما ست .

معصومی فر با اشاره به اینکه  20 سال پیش برنامه ها در تعداد محدودی از شبکه ها خلاصه می شد و لی با تغییر و تحولاتی که دردنیای رسانه ای اتفاق افتاده هر روز رسانه ها پر زرق و برق تر متولد می شوند و نگاه های خاصی هم در ان زمینه وجود دارد و با وجود ماهواره این رسانه ها از مرز ها فراتر رفته است .

وی گفت : امروز 50 تا 70 درصد مردم جامعه بیننده  ی شبکه های ماهواره ای هستند .و رسانه تلاش خود را کرده تا با افتتاح شبکه های جدید بخشی از نیاز های مردم را پاسخ بدهد.

مدیر کل صدا و سیما گفت : امروز همه ی استانها شبکه ی مستقل دارند و تا حدود زیادی در جذب مخاطب موفقیت کسب کردند ولی به تعبیر رهبر امروز در دنیا جنگ تمام عیار رسانه ای وجود دارد و با تولد شبکه ها ی اجتماعی اتفاقات جدید ی رقم خورده است .

وی گفت : تولید و انتشار و مبادله ی اطلاعات از طریق شبکه های مجازی عرصه ی رقابتی جدید یبرای تلویزیون ایجاد کرده  است و امار ها رقم شگفت انگیزی از استفاده فضای مجازی به خصوص تلگرام , اینستاگرام و ... را نشان می دهد .

وی با بیان اینکه ما در یک چنین دنیای باید رقابت کنیم گفت پاسخ به سلایق متفاوت مردم کار سختی است و اگر چه ما ایده ال هایی داریم ولی برای خیلی از افراد ایده ال نیست .

معصومی فر گفت : ایجاد تعادل بین خواسته ها و تفکرات عقلانیتی را می طلبد و اگر ما به ان چه خود داریم پا فشاری کنیم ممکن است از صحنه ی رقابت حذف شویم بنابراین باید همه چیز را در نظر بگیریم .و در این زمینه نیازمند کمک فکری هستیم که بتوانیم در انجام این ماموریت ها سربلند باشیم .

وی با بیان اینکه شهرستانها توقع زیادی از رسانه دارند گفت : ما با وجود امکانات محدود توانستیم از ابتدای دهه ی فجر هر شب دریک شهرستان برنامه اجرا نماییم .و بازخوردهای خوبی هم از رضایت مردم داشتیم .

وی در پایان گفت: صدا و سیما در توزیع منابع مالی و اعتباری مظلوم واقع شده چرا که در بودجه سال 95 اکثر دستگاهها با افزایش بودجه همراه بودند ولی صدا و سیما تنها با مجموع اعتبارات جاری یک درصد افزایش داشته است .(میراث فرهنگی 54 در صد ,ورزش و جوانان 43 درصد و فرهنگ و ارشاد اسلامی 32 در صد افزایش داشته در بودجه ی 95 )

وی گفت در چنین شرایطی تولیدات فاخر و اثر گذار نمی توان تولید کرد چرا که نیازمند هزینه می باشد .

انتهاي پيام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.