نائب رییس اتاق اصناف مشهد گفت: افغانستان فرصت مناسبی برای تعاملات اقتصادی با کشور ایران است زیرا ایران برای این تعاملات ۸۰ درصد مراحل بازاریابی بین المللی را گذرانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛سید محسن خاوری در نشست خبری اتاق اصناف افزود: بحث صادرات با دیدگاه تقویت واحدهای تولیدی و توزیعی در داخل شهرمشهد از رویکرد های اتاق اصناف به شمار میرود که توجه به کوتاه کردن چرخه اقتصادی از اهداف مهم تشکیل هیئت اعزامی به افغانستان بود.

وی گفت: افغانستان نیازمند بازسازی اقتصادی است و با توجه به نزدیک شدن به پایان جنگ های پیش آمده در این سالها میتواند اقتصادی در حال رشد داشته باشد و ایران می تواند جزو کشورهایی باشد که کالای این کشور را تامین میکند.

نائب رییس اتاق اصناف مشهد گفت : سرمایه گذاری در افغانستان به دو صورت کوتاه مدت و میان مدت انجام میگرد که ادوات نرم افزاری،لوازم و مبلمان اداری،تجهیزات امنیتی،آجیل و خشکبار و غیره در دسته کوتاه مدت و سیستم های برق،سیستم های طرح آبیاری،ادوات کشاورزی در دسته میان مدت قرار میگیرد.

خاوری افزود: هیئت اعزامی که شامل ۱۲ نماینده از ۱۰۶ اتحادیه بود در بدو ورود مورد استقبال اتحادیه پیشه وران افغانستان و والی هرات قرار گرفت و در جلساتی که برگزار شد به نتایج ارزنده ای دست یافتند که میتوان به بحث فاز ۳ و ۴ قطار بین ایران و هرات،دادن وام های بلا عوض از سمت افغانستان به سرمایه گزاران ایرانی برای ایجاد خود اشتغالی در افغانستان،بحث صادرات کالای ایرانی به افغانستان و واردات کالای افغانی ولو اینکه کم باشد،تعاملات اقتصادی فی مابین دو کشور و دو شهر ، تامین امنیت تجار ایرانی و اعلام آمادگی تاسیس دفتر فروش و اولین کارخانه پوشاک ایرانی در افغانستان اشاره کرد.

ز/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.