از سرما و یخ زدگی کوهنورد تا نقص عضو

مدتی است که هوای کوهستانها به سردی گرائیده است ویکی از عواملی که می تواند به کوهنورد صدمه بزند سرمازدگی وبه دنبال ان یخ زدگی اندامهاست.

حمید مساعدیان رئیس کمیته پزشکی کوهستان در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان افزود: درفصل زمستان قرار داریم شرایط جوی این فصل کوهستانها، نسبت به فصل های دیگر سال سردتراست و مدتی است که هوا سرمای بیشتر ی نسبت به گذشته شده است.

 در این میان ممکن است  کوهنوردی بدون رعایت مسائل ایمنی ونداشتن امکانات کافی وتوجه نکردن به هشدارها اقدام به صعود میکند وممکن است سرمازده شود.
وی تصریح کرد:باد،سرما ،رطوبت وکمبود اب بدن از عواملی است که می تواند کوهنورد رابه سرمازدگی مبتلا کند.
 
مساعدیان اضافه کرد:بی حس شدن اندامها هم کمک زیادی به سرمازدگی فرد میکندو این زمانی حاصل میشود که ورزشکار پوشاک مناسب زمستانی به تن نداشته باشد.

وی تاکید کرد: در سال چنین مواردسرمازدگی داشتیم که متاسفانه در برخی موارد  به حدی شدید بود ه است که باعث نقض عضو کوهنورد شده است وبراحتی عضوی از بدن شان را ازدست می دهند واین در حالی است که با رعایت مسائل ایمنی ازبروز چنین حوادثی می توان  جلوگیری کرد. 

مساعدیان اشاره کرد کرد:فردی که دچار سرمازدگی اندامها میشود باید 2 ماه دوره درمان بگذراند وبعد ازان وضعیت مصدوم برسی وتصمیمات جدیدی گرفت .

وی در پایان خاطر نشان کرد:تصیه های همیشگی ما،به هشدارها توجه ویژه ای شود،دراین روزها که هوای کوهستانها مناسب نیست به صعود نپردازند،زمانی هم که قصدصعود دارند پوشاک زمستانی ،تجهیزات کافی همراه داشته باشند،از شرایط جوی منطقه کوهنوردی اطلاعات کافی داشته باشند ،تنهائی به این ورزش نپردازند،تغذیه اضافی داشته باشند وجی پی اس فراموش نشودودر نهایت خانواده از محل اجرای برنامه اطلاع داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار