شیخ سلمان تعهدنامه رعایت حقوق بشر را امضاء کرد

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و یکی از نامزدهای انتخابات فیفا تعهدنامه رعایت حقوق بشر را امضاء کرد.

شیخ سلمان تعهدنامه رعایت حقوق بشر را امضاء کردبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،
 
شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه که نامزدی اوبرای انتخابات ریاست فیفا با مخالفت گروه های حقوق بشر بحرینی همراه شد،برای جلب رضایت این گروه ها نسخه اصلاح شده ی تعهدنامه رعایت حقوق بشر را امضاء کرد.

این تعهدنامه که توسط سازمان عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر و 3 گروه دیگر مطرح شده است، از نامزدهای انتخابات ریاست فیفا می خواهد با "6 مرحله روشنی که فیفا را در مسیری قرار خواهد داد که تضمین دهد رویدادهای آن منجر به نقض حقوق بشر و فساد نمی شود و یا به آن کمک نمی کند" موافقت کنند.
 
شیخ سلمان بحرینی این تعهدنامه را، البته با اصلاح بخش هایی از آن، امضا کرده است.او یک سری ارجاعات خاص به جام جهانی 2018روسیه و جام جهانی 2022 قطر و نقض حقوق زنان و گروه های دگرباشان جنسی را حذف کرد.
 
شیخ سلمان در بیانیه ای گفت: "اگر ما یک بیانیه در مورد حقوق برابر و فرصت های برابر صادر می کنیم، آشکار است که باید رویکردی همه جانبه داشته باشیم، که شامل تمام اقلیت ها باشد و تنها شامل کسانی نباشد که دیده بان حقوق بشر در تعهدنامه اصلی خود ذکر کرده است.
 
دیدگاه من این است که ما نباید در هر حوزه ای که مربوط به حقوق بشر است، گزینشی رفتار کنیم.

شیخ سلمان،رئیس فدراسیون فوتبال بحرین، متهم است که در دستگیری و شکنجه بازیکنان پس از قیام مردم بحرین در سال 2011 نقش داشته است، اما او این اتهامات را تکذیب می کند.
 
علی بن حسین شاهزاده اردن و یکی از رقبای شیخ سلمان، روز پنج شنبه او را به حمایت و حفاظت نکردن از بازیکنان خود متهم کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار