سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد واشینگتن طرح اعزام نیروی زمینی عربستان به سوریه را تایید نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارک تونر - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - درباره گفتگوی گروه بین المللی حمایت سوریه در مونیخ گفت این گفتگوها سازنده و مفید بوده است. ما همچنان دنبال آتش بس فوری و دسترسی به کمکهای بشردوستانه هستیم. بنابراین ما همچنان این هدفها را در نشستهای خود دنبال می کنیم. در واقع برقراری آتش بس کامل فوریت دارد. مسئله دیگر، آتش بس و مذاکرات شامل داعش و جبهه النصره و دو گروه دیگر نمی شود که به روشنی برای همه اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه به تروریست بودن شناخته شده اند. بقیه گروهها مشمول آتش بس و مذاکرات می شوند. ما می خواهیم فرآیند سیاسی در سوریه به انتقال سیاسی صلح آمیز در این کشور منجر شود. 

وی در پاسخ سوالی مبنی بر سخنان مدودف، نخست وزیر روسیه درباره آغاز جنگ جهانی سوم پس از حمله زمینی اعراب به سوریه، گفت این مسئله می تواند بسیار نگران کننده باشد. با توجه به پیچیدگی اوضاع سوریه و گروه های مسلح مختلفی که داخل این کشور حضو دارند، این مسئله می تواند اوضاع را بدتر و جنگ سوریه را گسترده تر کند. بنابراین همیشه این نگرانی وجود داشته است. درست است که روسها نگرانند بحران سوریه از کنترل خارج شود اما باید توجه داشت حمایت روسیه از رژیم اسد در چند ماه گذشته و به ویژه اخیرا در حمله به حلب، باعث تشدید جنگ و بحران سوریه شد و عملا فرایند  سیاسی را به خطر انداخت. بنابراین من نگرانیهایی را که مدودف بیان کرده است، درک می کنم اما می گویم اگر نگرانی روسیه همین است، در آن صورت آنها باید به کاری که می کنند یعنی حمایت از رژیم اسد ،دقت داشته باشند. 

یکی از خبرنگاران پرسید آمریکا به طور رسمی در سوریه نیروی زمینی ندارند. به نظر پیام روسیه خطاب به سعودیهاست که می خواهند هزاران نفر نیروی زمینی به سوریه اعزام کنند، طرحی که ظاهرا به تأیید آمریکا نیز رسیده است. 

تونر در پاسخ گفت آمریکا چنین طرحی را تأیید نکرده است. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در دیدارش با همتای سعودی در بروکسل درباره این مسئله صحبت کرد. اما این مسئله درباره دامنه تلاشهای سعودیها برای تشدید مشارکت این کشور در ائتلاف ضد داعش بوده است و تمرکز آنها روی این مسئله است. ما هنوز سرگرم ارزیابی تمامی اقداماتی هستیم که آنها می خواهند انجام دهند. ما از تصمیم آنها برای افزایش تلاشهایشان در نبرد علیه داعش استقبال می کنیم اما در هر حال همه عناصر این افزایش را مد نظر داریم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
امریکا فرصت برای خروج سران داعش و بزدگان تکفیری که الان مثل موش در تله حلب گرفتار شده اند دارد و احتمالا نفرات حاضر در شهر حلب باید خیلی مهم باشذ که امریکا و آل سعود و دیگر اعضای اغتلاف فورا در مونیخ جمع شدند و اژ وحشت اینکه آنها بدست بدست ارتش سوریه و یا مقاومت گرفتار شوند و یا پته آل سعود و اعتلاف پوشالی آن که از چند کشور بی کفائت تشکیل شده که هنوز نتوانسته اند از باتلاق یمن خارج شوند و دنیا آنها را به خاطر این بزدلی و ترس در مقابل شیر مردان یمنی مسخره میکنند.
آخرین اخبار