الکساندر لازوتکین فضانورد برجسته روس به همراه همسرش به منظور بررسی روند اجرای ایجاد کمپ شبیه سازی ماموریت های مریخی و حضور در برنامه های این انجمن به شهرستان دامغان سفر کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، این فضانورد روسی گفت : شرایط ایجاد کمپ ماموریت های مریخ در تپه های اطراف شهرستان دامغان استان سمنان وجود دارد.

الکساندر لازوتکین در حاشبه بازدید از این تپه های دامغان افزود : مسئولان ایرانی از این ظرفیت و فرصت طبیعی تپه های دامغان برای ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم استفاده کنند.

 وی خاطرنشان کرد : با توجه به اجرای طرح های شبیه سازی زندگی در مریخ از سوی دانشمندان هوا و فضا، اجرای این گونه طرح ها در تپه های شهرستان دامغان از سوی دنیا استقبال می شود.

لازوتکین تاکید کرد : اگر در این منطقه مکان هایی برای دعوت از گردشگران و پژوهشگران ایجاد شود به طور قطع برای امتحان کردن شرایط زندگی شبیه مریخ استقبال خواهد شد تا بیایند از این مکان دیدن و احساس سفر به مریخ را تجربه کنند.

وی اظهار داشت : با توجه به نظر کارشناسان در مورد کره مریخ ، باید گفت که تپه های شهرستان  دامغان، شبیه به تپه های مریخی و بی نظیر است.

وی که برای نخستین بار از تپه های مریخی دامغان بازدید کرده است، خاطرنشان کرد : قبلا از طریق فیلم و تصاویر این تپه ها را دیدم حال که امروز از نزدیک آن را مشاهده می کنم معتقدم که این تپه ها برای گردشگران سراسر دنیا جالب خواهد بود.

مسئول انجمن علوم و ستاره شناسی استان سمنان گفت: الکساندر لازوتکین فضانورد برجسته روس به همراه همسرش به منظور بررسی روند اجرای ایجاد کمپ شبیه سازی ماموریت های مریخی و حضور در برنامه های این انجمن به دامغان سفر کرده است.

 محمود خوشنویسان  افزود : این دانشمندان در قالب هیات شش نفره ای به عنوان هماهنگ کنندگان، رابطان علمی، صاحب نظران، فعالان و ژورنالیست های ایرانی حوزه هوا و فضا به مدت سه روز در شهرستان دامغان حضور خواهند داشت.

تپه هایی در منطقه ورکیان دامغان در استان سمنان وجود دارد که از نظر مشخصات جغرافیایی و بافت، مستعدترین نقاط دنیا برای ایجاد کمپ شبیه سازی ماموریت های مریخی است و پیش از این مورد بازدید فضانوردان روسی قرار گرفته است و انجمن علوم و ستاره شناسی استان سمنان مستقر در دامغان، با این دانشمندان روسی در طرحی چند مرحله ای، به دنبال ایجاد کمپ شبیه سازی ماموریت های فضایی در این منطقه است.

 این هیات علمی روسی در نشست مشترکی به منظور بررسی و رصد ظرفیت های گردشگری طبیعی و گردشگری علمی این منطقه از ایران و در همایش در آموزش و پرورش با عنوان بومی سازی فرهنگ هوا و فضا، ترویج این علم برای دانش آموزان و همایشی در دانشگاه دامغان با عنوان تشریح برنامه های فضایی دنیا و موفقیت های چشمگیر فضایی ایران با حضور استادان و چهره های علمی و دانشگاهی شرکت می کند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: هوا و فضا ، روس ، دامغان ، مریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.