رئيس كميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيك، شورای شهر همدان گفت: سعي شوراي چهارم ساماندهي بازار‌هاي همدان از جمله بازار قديمي و كاروانسراها و ايجاد تحول در اين مكانها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛كامران گردان ساماندهي بازار و سراها و كاروانسراهاي شهر را منوط به همكاري ديگر دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط دانست و اظهار داشت: متأسفانه اداره ميراث فرهنگي همكاري‌هاي لازم را با شورا و شهرداري ندارد؛ به گونه‌اي كه شهرداري در اجراي طرح ساماندهي ميدان مركزي شهر تنها مانده است.


گردان با انتقاد از عدم اجراي طرح پارك‌سوار تاكسي و اتوبوس در سطح شهر اظهار كرد: ايجاد پارك‌سوار در نقاط مورد نياز به ويژه سرگذر ضروري است و شهرداري بايد در اجراي اين طرح هر چه سريعتر اقدام كند.

وي با اشاره به وضعيت ساماندهي ميدان مركزي همدان اضافه كرد: شهرداري طبق وظايف خود طرح ساماندهي را شروع كرده و تا مراحلي طرح به خوبي اجرايي شده است اما قسمت‌هايي از محوطه از جمله جداره‌ها به دليل آثار تاريخي و هويتي كه دارد نيازمند ورود اداره ميراث فرهنگي است كه متأسفانه اين اداره اقدامي نكرده و شهرداري حتي در مواردي خارج از وظايفش عمل كرده است.

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينكه ميدان مركزي هويت زنده پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين است، اظهار كرد: بازسازي و ساماندهي اين نقطه از شهر ضرورتي است كه اجراي كامل طرح همت و همكاري دستگاه‌هاي اجرايي استان را مي‌طلبد؛ چرا كه اين ميدان از لحاظ گردشگري آبروي شهر نيز محسوب مي‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.