امسال حدود یک هزار و300تن میگوی پرورشی در مجتمع پرورش میگونیمه فعال تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل شیلات خوزستان گفت: گونه ای از ماهی تیلاپیا خوراکی است و قابلیت پرورش دارد .

نبی الله خون میرزایی با بیان اینکه ماهی تیلاپیا معضل جدی برای توسعه شیلات تبدیل شده است افزود: در برخی کشورها سهم بالایی از تولید آبزیان را ماهی تیلاپیا تشکیل می دهد.

وی گفت: در کشور ما مجوزهایی برای پرورش این گونه ماهی صادر شده است اما تهدید اصلی آبزیان استان گونه وحشی ماهی تیلاپیا است.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: تعداد ماهی وحشی تیلاپیا در چهار سال اخیر در منابع آبی و تالاب های خوزستان رو به افزایش بوده است.

خون میرزایی گفت: با وجود اقدامات شیلات و محیط زیست خوزستان برای کنترل گونه ماهی مهاجم تیلاپیا ، این ماهی همچنان برای حیات آبزیان و منابع آبهای داخلی استان خطرآفرین است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سود سرشار وارد کننده این ماهی و پرورش دهندگان قزل آلا این شایعات را درست کردند تیلاپیا دومین ماهی پرورشی جهان بعد از کپور ماهیان است که در 140 کشور جهان در حال پرورش ااست ، گونه مهاجم تیلاپیای موزامبیک است نه گونه نیل پرورشی متاسفانه متاسفانه مسئولین به دلیل عدم آگاهی از این شایعه پیروی کردند ، جالب اینجاست که قزل آلا و ماهی کپور هم در این لیست هست