شهرام صارمی مدیر امور موسیقی فرهنگسرای ارسباران درباره حواشی اتفاقات کنسرت گروه «کامنت» توضیحاتی ارائه داد.

شهرام صارمی مدیر امور موسیقی فرهنگسرای ارسباران در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسباران، گفت: فرهنگسرای ارسباران همواره در طول سی و یک دوره‌ی جشنواره موسیقی فجر سالنِ ثابت این جشنواره بوده است و برای مخاطبان و اهالی هنر نامی آشنا و شناخته شده است.
 
وی در خصوص تاخیر یک ساعته‌ی اجراهای جشنواره در فرهنگسرای ارسباران، اظهار داشت: ستاد جشنواره باید در برنامه‌ریزی برگزاری کنسرت‌ها دقت بیشتری می‌کرد، در حال حاضر، فرهنگسرای ارسباران در تمام مدت جشنواره میزبان 6 گروه موسیقی در 3 سئانس یک ساعته است، یعنی هر شب 2 گروه متفاوت روی صحنه می‌رود، بدون‌شک این امر استرس و فشار کاری گروه و مسئولان فرهنگسرا را بالا برده و از کیفیت کار می‌کاهد، در حالی که جشنواره می‌توانست اجراهای فرهنگسرا را در شش شب متوالی برگزار کند.

مدیر امور موسیقی فرهنگسرای ارسباران همچنین در ادامه با بیان اینکه مسئولان فنی جشنواره فجر برای برگزاری اجراها با من مشورت نکردند، اظهار داشت: به دلیل عدم هماهنگی دقیق، تاخیر در برنامه‌های اجرایی پیش‌بینی می‌شد، از آنجایی که اجراهای تلفیقی یا راک و کنسرت‌هایی از این دست از نظر صوتی کاری بیشتری می‌طلبد صدابرداریِ زمان‌بَر دارد. از این‌رو باید در بین هر اجرا هماهنگی‌های مربوط به صدا انجام می‌شد که با توجه به پروسه‌ی فنی این‌کار، تاخیر در اجرا اجتناب ناپذیر بود.

صارمی با بیان اینکه فرهنگسرا دو روز قبل از جشنواره سال را در اختیار جشنواره گذاشته بود، افزود: اگر مسئولان فنی و هماهنگی جشنواره در قبل از اجرا برای هماهنگی اقدام می‌کردند تاخیر در حین اجرا به حداقل می‌رسید.

وی با تاکید بر اینکه تاخیر در اجرای کنسرت به هیچ وجه برای مخاطب توجیه‌پذیر نیست و اجرا نباید با تاخیر برگزار شود، عنوان کرد: متاسفانه نماینده فرهنگسرای نیاوران در هیچ‌کدام از جلسه‌های هماهنگی جشنواره حضور نداشت.

صارمی در ادامه افزود: ارسباران در قبال ارائه تمام خدمات (اجاره‌ی سالن و...) به گروه‌هایی موسیقی در فضای فرهنگسرا قرار است 9 میلیون از جشنواره موسیقی دریافت کند.

وی در خصوص سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر، اظهار داشت: بی‌تردید باید نگاه به نحوه‌ی برگزاری و سیاست‌گذاری جشنواره تغییر کند، اما قبل از آن می‌بایست نگاه به موسیقی در ایران تغییر کند؛ مسلما 10 روز برای موسیقی یک کشور کافی نیست و تمام جشنواره‌ها فقط به عنوان یک پروژه مقطعی با چند اجرا و اهدای چند لوح و تندیس به پایان می‌رسد، از این‌ رو اکثر جشنواره‌های موسیقی ایران هدف و خروجی نهایی ندارند. امروزه می‌بینیم که اکثر گروه‌های موفق دوره‌های قبل در جشنواره حضور ندارد و این امر ناشی از نارضایتی و شرایط نامطلوب گروه‌های موسیقی است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.