مدیرعامل شرکت نفت ایران گفت:صبح فردا(یکشنبه) اولین محموله صادراتی نفت خام ایران بعد از اجرای برجام ،راهی اروپا می شود.

رکن الدین جوادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: فردا سه کشتی برای بارگیری نفت خام خواهیم داشت که با سه خریدار اروپایی براساس قراردادهایی که منعقد شده انجام می شود.

وی در ادامه گفت: این قرارداد شامل قراردادهایی است که بعد از سفر رییس جمهور نهایی شد و دو قرارداد دیگر که درهمان دوران مذاکره شد و اخیرا نهایی شد و جمعا 4 میلیون بشکه که اولین محموله هایی است که به مقصد اروپا توسط شرکت های اروپایی بعد از رفع تحریم ها و عملیاتی شدن برجام، اتفاق می افتد.

مدیرعامل شرکت نفت ایران، در ادامه از مقاصد این کشتی ها به کشورهایی همچون بخشی از اسپانیا، اروپایی شرقی و بخش از اروپایی مرکزی خبرداد.

به گفته جوادی، توتال فرانسه هم که ظاهرا یکی از کشتی های مربوط به همین است و حجم آن 2 میلیون بشکه است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که توتال فرانسه هم جز خریداران هستند یا خیر اینگونه جواب داد: بله و فردا یکی از کشتی ها، 2 میلیون بشکه جزء قراردادهایی است که با توتال امضا شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ایران اظهار کرد: این وضعیت استمرار می یابد این درحالیست که قرارداد یک ساله است و همان قراردادهایی که در گذشته اورگرین می گویند و برای سال های بعد هم تکرار می شود.

جوادی در ادامه تصریح کرد: محموله دوم متناسب با نیاز کشتی می فرستند البته تعهدات آنها مشخص است و براساس واحد بشکه در روز است که این قرارداد باتوتال 160 تا 180 هزار بشکه در روز است منتهی متناسب با نیازشان هر دو یا سه هفته یکبار، کشتی را برای حمل اعزام می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار