کارشناس بورس گفت: با توجه به رشد اخیر بازار وکاهش ارزش دلار آرامش بازار امری طبیعی خواهد بود.

همایون دارابی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص رکود بازار سرمایه گفت: در یک دوره طولانی مدت قیمت ها در حال رشد بودند و از سویی نیز ما در ابتدای هفته گذشته شاهد  جهش شاخص ها بوده ایم که همین مسئله موجب عرضه سهام از سوی معامله گرهای کوتاه مدت شده و گفتنی است که این مسئله تاثیر به سزایی در افزایش معاملات و کاهش قیمت ها داشته است.

وی با اشاره به تاثیر چند پدیده دیگر رکود بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه همیشه به صورت روانی تا 22 بهمن ماه از رشد نسبی برخوردار است و پس از آخرین ماه و سال به سبب اینکه اکثر سهامداران به نقدینگی نیاز دارند وجه نقدی کمتری به سبب پرداخت حقوق و پاداش کارمندان در اختیار دارند بازار شرایط آرامی را تجربه می کند.

دارابی در خصوص تاثیر کاهش ارزش دلار در بازار سرمایه بیان داشت:کاهش ارزشی دلار در برابر ریال، افت قیمت نفت و بهای مواد خام و فلزات در بازارهای جهانی شرکت های صادراتی را با مشکل مواجه کرده است.

کارشناس بورس با بیان اینکه حساسیت انتخابات درآرامش بازار نقش مهم دارد گفت: در حال حاضر با آغاز رقابت انتخاباتی باید تا نتیجه انتخابات و تاثیر سیاست دولت در سال آینده منتظر ماند زیرا باتوجه به رشد اخیر بازار و حساسیت انتخاباتی استراحت قیمت ها و آرامش بازار امری طبیعی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار