رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از سفر هیات تجاری 25 نفره در سفری 2 روزه، برای سرمایه گذاری و گسترش مراودات تجاری با بازرگانان خوزستانی، به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری گفت: این هیات به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، در سفر به خوزستان با بازرگانان و صنعتگران این استان نشست مشترکی برگزار خواهند کرد.

وی همچنین از برگزاری نشست مشترکی با استاندار خوزستان و مسئولان دولتی خبر داد و افزود: فرصت های سرمایه گذاری خوزستان برای آن ها تشریح می شود.

عموری تصریح کرد: اعضای این هیات از بندر خرمشهر، آبادان، منطقه آزاد اروند و فرصت های سرمایه گذاری این مناطق دیدن خواهند کرد.

این مقام مسئول به ظرفیت خوب خوزستان در صادرات دام زنده، سیمان، محصولات کشاورزی و مواد غذایی به کشور عمان اشاره کرد و اذعان داشت: صادرات از استان به کشور عمان چندان رضایت بخش نیست اما با توجه به برنامه ریزی دولت در برگزاری میز تخصصی کشور عمان و اعزام هیاتی از بازرگانان خوزستانی به این کشور، میزان صادرات به این کشور توسعه خواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز همزبانی و داشتن فرهنگ نزدیک با این کشور را ظرفیتی برای توسعه صادرات به این کشور برشمرد و اظهار کرد: داشتن روابط سیاسی نزدیک با این کشور و بکر بودن عمان برای صادرات در حوزه های مختلف زمینه های توسعه صادرات به این کشور را افزایش می دهد.

شهلا عموری گفت: کشور عمان همچنین دروازه ورود به کشورهای آفریقایی است و با داشتن روابط تجاری خوب با این کشور می توان روابط تجاری با کشورهای آفریقایی را نیز توسعه داد.

شایان ذکر است سال گذشته 194 میلیون دلار صادرات از کشور ما به کشور عمان انجام شد و میزان صادرات از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش نشان می دهد.

عمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که روابط سیاسی خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد که منبع اصلی درآمد این کشور نفت  و پس از آن ماهیگیری و کشاورزی از دیگر منابع کسب درآمدی آن محسوب می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.