شعبه ثبت صدور شناسنامه نوزادان در بیمارستان چمران بروجرد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از لرستان؛ مدیرکل ثبت احوال استان لرستان گفت: یکی از برنامه های سازمان ثبت احوال کشور ارائه خدمات سکونت محور است به این معنی که هر فردی در هر جای کشور بتواند خدمات سجلی دریافت کند.

امانی پور افزود: آرشیو الکترونیکی در تمام ادارات وجود دارد لذا نیازی به مراجعه افراد به شهر محل سکونت آنها نیست.

وی راه اندازی شعبه ثبت صدور شناسنامه نوزادان در بیمارستان چمران را گامی در جهت تکریم ارباب رجوع و سرعت بخشیدن به خدمات سجلی دانست و گفت: با راه اندازی این شعبه، والدین نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ادارات پست و یا ثبت احوال ندارند و نوزادان همراه با شناسنامه از بیمارستان مرخص می شوند.

وی افزود: در 10 ماهه گذشته سه هزار و300 نوزاد در بروجرد متولد شده که بطور متوسط ماهانه 500 شناسنامه در این شهرستان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: دی ماه امسال نیز همزمان با روز ثبت احوال، شعبه ثبت صدور شناسنامه نوزادان در 2 بیمارستان عسلیان و تامین اجتماعی خرم آباد تاسیس شد.

وی درخصوص تعویض و صدور شناسنامه واجدان شرایط شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: تعویض شناسنامه ها برای شرکت در انتخابات الزامی نیست ولی کسانی که شناسنامه آنها مفقود شده و یا به هر دلیلی نیاز به تعویض شناسنامه داشته اند تا قبل از انتخابات شناسنامه جدید برای آنها صادر می شود ولی هم اکنون در آستانه انتخابات درخواست تعویض نمی پذیریم.

وی افزود: ادارات ثبت احوال استان لرستان در روز انتخابات باز هستند و کسانی که موفق نشده اند شناسنامه خود را تحویل بگیرند می توانند در این روز نیز اقدام کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.