فرماندار شهرستان جلفا از تصویب کلیات طرح ایجاد ناحیه صنعتی در روستای ارسی این شهرستان خبر داد .

زاهد محمودی در گفت و گو  اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی اعلام کرد : ایجاد ناحیه صنعتی در این روستا با هدف ساماندهی واحدهای تولیدی و صنعتی و جلوگیری از تخریب باغات و فراهم کردن زیرساختهای صنعتی و فرصت های کار آفرینی از سوی شورای برنامه ریزی استانداری آذربایجان شرقی تصویب شد.

به گفته فرماندار شهرستان جلفا هم اکنون کارشناسان فرمانداری طرح توجیهی ایجاد ناحیه صنعتی ارسی را آماده می کنند تا با ارسال آن به سازمان محیط زیست مجوز نهایی اخذ شود .

روستای صنعتی ارسی در 12 کیلومتری منطقه آزاد ارس در مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد و بیش از 50 واحد تولیدی صنایع چوبی و انواع مبل و کارگاههای پوشاک در این روستا فعال هستند که زمینه اشتغال دهها نفر را فراهم کرده اند.

بر اساس آمارهای موجود بیش از 300 کارگاه صنایع چوبی و واحد تولیدی صنعتگران روستای ارسی هم اکنون در شهرهای تهران ،تبریز ،مرند، هادیشهر ،خوی و ارومیه فعالیت می کنند که برای انتقال واحد های تولیدی به روستای ارسی با مشکل زمین و زیرساختهای صنعتی روبرو هستند که سالهاست در انتظار ایجاد یک ناحیه صنعتی و تجمیع واحدهای تولیدی در یک منطقه از خواسته های ساکنان این روستاست.

گفته می شود در صورت راه اندازی ناحیه صنعتی روستای ارسی با مهاجرت معکوس صدها نفر از شهرها به این روستا علاوه برانتقال واحدهای تولیدی و ایجاد دهها فرصت شغلی توسعه و عمران این روستای مرزی هم شتاب بیشتری می گیرد .

روستای ارسی شهرستان جلفا از حیث همکاری در اجرای طرح هادی وضع مناسب بهداشتی کار آفرینی همکاری و وحدت مردم در ساخت مسجد ،غسالخانه، بازسازی مدرسه، باغداری و عمران و آبادی به عنوان روستای نمونه اعلام شده است . این روستا همچنین نزدیک به دو هزار نفر جمعیت دارد و هرسال بیش از500 تن محصول آلبالو از باغات آن تولید می شود .
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.