مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: امسال با قرارداد بین بین وزارت بهداشت و بیمه سلامت، خدمات دندانپزشکی در قالب طرح تحول نظام سلامت با افزایش سرانه از چهار به هفت درصد توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علیرضا رمزی افزود: افرادی که زیر پوشش خدمات دندانپزشکی طرح تحول نظام سلامت قرار می گیرند شامل بیمه شدگان روستایی طرح پزشک خانواده و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر در خراسان رضوی هستند.

وی ادامه داد: افزون بر یک میلیون و 900 هزار بیمه شده سلامت در این استان زیر پوشش خدمات دندانپزشکی طرح تحول نظام سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در قالب این طرح خدمات دندانپزشکی به افراد زیر 14 سال، زنان باردار و زنان شیرده ساکن روستاها و شهرهای کوچک بطور رایگان ارائه می شود.

وی افزود: سایر افراد ساکن در همین مناطق برای دریافت خدمات باید سهم 30 درصدی خود را پرداخت کنند.

رمزی ادامه داد: دیگر سازمانهای بیمه گر در خراسان رضوی نیز خدمات دندانپزشکی را در قالب طرح تحول نظام سلامت ارائه می کنند اما بیمه سلامت بیشترین جمعیت را زیر پوشش دارد.

وی مهمترین هدف طرح تحول نظام سلامت در حوزه دهان و دندان را مداخله زودهنگام، پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بررسیها نشان داده نزدیک 45 درصد هزینه های درمانی در زمینه پوسیدگی دندان و بیماری لثه و این در حالی است که طبق اطلاعات وزارت بهداشت هر فرد 12 ساله دو دندان پوسیده یا کشیده شده دارد.

//انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار