بلومبرگ نوشت: همگام با لغو تحریم‌های تهران، ایران در صدد افزایش سهم تولیدِ خود در بازار نفت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: با بارگیری و ارسال نخستین محموله نفتی ایران به اروپا از زمان لغو تحریم‌ها از یک سو، و کاهش واردات نفت خام از چین، بهای نفت سِیر نزولی خود را به کمتر از 30 دلار به ازای هر بشکه از سر گرفت.

«دیوید لیناکس»، تحلیلگر شرکت «فَت‌پرافیتس» در شهر سیدنی در این باره گفت: «ایران جلوی رشد بازار نفت را خواهد گرفت. در حال حاضر، موجودیِ نفت آمریکا 500 میلیون بشکه است و تولیدکنندگان نفت شیل همچنان در حال تولید حجم عظیمی از نفت هستند. تا زمانی که کاهش چشمگیری در تولید و عرضه نفت ایجاد نشود، افزایش بهای نفت ثبات و دوامی نخواهد داشت.»

با وجود چشم‌اندازی که برای افزایش صادرات و عرضه نفت از سوی ایران وجود دارد، از ابتدای سال تاکنون موجودی نفت نیویورک 21 درصد کاهش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که با مازاد تولید 1 میلیون بشکه در روز، بازار همچنان راکد و متزلزل باقی بماند.

ایران که تا قبل از تشدید تحریم‌ها در سال 2012، دومین کشور تولید و تأمین‌کننده نفت به شمار می‌رفت، اکنون با لغو تحریم‌ها، در صدد است تا با افزایش تولید نفت تا 1 میلیون بشکه در روز، سهم تعیین‌کننده خود را در بازار نفت پس بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار