پیشکسوت فوتبال اصفهان معتقد است :تماشاگران متعصب سپاهان باید بدانند که یک تیم نمی‌تواند هر سال قهرمان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حسین چرخابی در مورد شرایط این روزهای تیم فوتبال سپاهان اظهار داشت: اگر فوتبال دنیا را بررسی کنیم، می‌بینیم که تمام تیم‌های دنیا با چنین وضعیتی مواجه شده‌اند و هیچ تیمی در جهان وجود ندارد که از ابتدای تأسیس، هر سال قهرمان شده و درخشش داشته باشد.

وی با بیان اینکه زیبایی فوتبال به همین دلیل است افزود: در فوتبال اگر توپ یک سانتی‌متر بالا و پایین باشد، ضربه یک ثانیه دیر و زود زده شود و شدت ضربه کم و زیاد باشد آن توپ ممکن است گل شود یا نشود و این موارد سرنوشت یک مسابقه و حتی یک تیم را مشخص می‌کند.

پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: به نظر من هواداران سپاهان متعصب‌ترین تماشاگران فوتبال ایران هستند و خود من در مدتی که سرمربی این تیم بودم، می‌دیدم که در سرما و گرما از سپاهان حمایت می‌کنند ولی این تعصب بیش از حد، ممکن است بعضی وقت‌ها مشکل‌ساز شود.

چرخابی با اشاره به دیدار سپاهان و سایپا ادامه داد: در این مسابقه و به خصوص در نیمه دوم، سپاهان یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه کرد و شاید بازیکنان این تیم 8 موقعیت بالای 75 درصد را از دست دادند و در مقابل، سایپا از 3 موقیت خود به 2 گل رسید و سپاهان یک گل زد.

یا این شرایط نمی‌توانیم بگوییم سپاهان بد بازی کرده است و شروع به سر دادن شعار کنیم.

وی افزود:من تا به حال ندیده‌ام که در فوتبال پیشرفته اروپا تیمی خوب بازی کند و تماشاگرانش تیم را تشویق نکنند. بارها دیده‌ایم که یک تیم اروپایی در یک بازی حساس شکست خورده اما چون خوب بازی کرده، هوادارانش بعد از بازی به احترام تیمشان از جای خود بلند شده‌ و تیم را تشویق کرده‌اند. اما متأسفانه ما این مسائل را در فوتبال ایران کمتر می‌بینیم و نتایج است که سرنوشت بازیکن، مربی و باشگاه را تعیین می‌کند.
پیشکسوت فوتبال اصفهان افزود: فرض کنید در بازی روز جمعه، سایپا 8 موقعیت گل داشت و بر توپ و زمین تسلط پیدا می‌کرد و در مقابل سپاهان یک موقعیت گل داشت و یک بر صفر پیروز می‌شد؛ آن وقت هواداران سپاهان این تیم را تشویق می‌کردند در صورتی که این کار کاملاً غلط است. به نظر من هوادار باید بازی را ببیند و اگر راضی‌کننده بود، تیمش را تشویق کند. هواداران سپاهان باید وفاق بیشتری داشته باشند.

چرخابی گفت: البته باشگاه سپاهان مشکلات داخلی دیگری هم دارد و اگر هادی عقیلی آن‌طور که خودش ادعا کرده، به باشگاه گفته که هزینه سفر ترکیه را از قراردادش کم کنند و باشگاه سپاهان هم پذیرفته، این اشتباه بزرگی از طرف باشگاه سپاهان بوده است. این کار در هیچ باشگاه دنیا مرسوم نیست چون برای بازیکن ایجاد توقع می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر در فوتبال ما جای مدیرعامل، کارکنان باشگاه، کادرفنی و بازیکن مشخص باشد و هیچ کس غیر از روابط عمومی باشگاه پاسخگو نباشد و هر کس در حیطه وظایف خودش عمل کند، این مشکلات پیش نمی‌آید اما الان زمان دامن زدن به این اختلافات نیست.

پیشکسوت فوتبال اصفهان اگر سپاهان فکر می‌کند که اختلاف 8 امتیازی‌اش با کسب سهمیه آسیایی، زیاد است و کسب سهمیه مشکل است کاملاً در اشتباه است و همان‌طور که پرسپولیس با چند برد متوالی از انتهای جدول به مکان سوم رسید، فوتبال سه امتیازی این شانس را به تیم‌های دیگر به خصوص سپاهان می‌دهد که این اختلاف را جبران کند چون به جرأت می‌گویم که هر تیمی ازرویارویی باسپاهان گریزان است.

چرخابی با بیان اینکه سپاهان باید قدر خودش را بداند، گفت: اعضای این تیم باید اختلافات را کنار بگذارند و همدلی واقعی در تیم ایجاد کنند. اگر هم سپاهان روانشناس ندارد، مانند تیم استقلال خوزستان یک روانشناس استخدام کنند چون بازیکنان این تیم واقعاً نیاز به تقویت ذهنی دارند.




انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.