یک کارشناس مسکن و شهرسازی بیان کرد: افزایش متناوب قیمت های رهن و اجاره در رکود خرید و فروش مسکن قبل توجیه نیست.

غلامرضا کیامهر کارشناس مسکن و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تشریح کرد: بر خلاف کشورهای دیگر که مسکن کالایی در خدمت مردم است در ایران مسکن سرمایه است و متأسفانه ما با اهتکار مسکن مواجهیم. به خصوص در کلان شهرهایی مانند تهران افرادی که سرمایه ای دارند آن را نگه می دارند و در زمان افزایش تقاضا با قیمت بالاتری می فروشند و به ثروت خود اضافه می کنند.

وی با اشاره به رکود شدید حاکم بر بازار مسکن در سه سال اخیر افزود: در چند سال گذشته به دلیل رکود شدید خرید و فروش به حداقل رسیده و کسانی که فروشنده هستند اصطلاحاٌ پول لازم  دارند ولی کسانی که وضعیت نقدینگی خوبی دارند در عرضه ملک خود به بازار خودداری می کنند.

کیامهر در ادامه افزود: به همین دلیل خانوارهایی که توان خرید دارند به ناچار به رهن و اجاره روی آورده اند و تقاضا برای رهن و اجاره بالا رفته و در نتیجه صاحبان املاک و کسانی که آپارتمان خالی دارند مرتباً قیمت های رهن و اجاره را بالا می برند.

کیامهر بیان کرد: البته در زمانیکه تورم بالا بود مالکان حق داشتند که ارزش ملک خود را با تورم حفظ کنند ولی در این سه سال رکود افزایش متناوب قیمت های رهن و اجاره قابل توجیه نیست و هیچ دلیلی جز آزمندی و طمع ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار