مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت:بيش از ۳۵ درصد زمين های بافت فرسوده همت آباد واقع در منطقه 6 شهرداری اصفهان به تملک شهرداری درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین جعفری پروژه نوسازي بافت فرسوده همت آباد را الگويي مناسب در نوسازي بافت فرسوده دانست و افزود: بيش از ۳۵ درصد از زمين های بافت فرسوده اين منطقه به تملك شهرداري درآمده و مابقی آن متعلق به مالكاني است كه در اين محدوده سكونت دارند.

وی ادامه داد: محله همت آباد در منطقه 6 شهرداری اصفهان یکی از محله های قدیمی است که با 60 هکتار بافت فرسوده جزء بافتهای میانی با پیشینه حاشیه نشینی محسوب می شود.
مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از اجرای طرح تجمیع بیش از 100 پلاک ریزدانه در بافت فرسوده همت آباد اصفهان خبر داد و گفت: این طرح به صورت زمینه ایی و به منظور ایجاد رغبت برای تجمیع پلاک های ریزدانه بافت فرسوده همت آباد انجام می شود.
جعفری اظهارداشت: تجمیع پلاک های ریزدانه که متراژ بسیاری از آنها 40 تا 50 متر می باشدراه حل مشکلات ساخت و ساز است که در این راستا مشارکت مردم بسیار حائز اهمیت بوده است.
وی محله همت‌آباد را فرسوده دانست و افزود: ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری بناها، علی‌رغم قرار گیری در مجاورت محله های نوساز و همچنین ارائه برنامه‌ریزی های شهری ویژه در این محدوده در سال های اخیر، هیچ‌گونه عملیات نوسازی چشم گیری برای این محل اتفاق نیفتاده است.
جعفری گفت: این در حالی است که محله همت آباد از پتانسیل اقتصادی بالایی برخوردار است و در نزدیکی محله های سپهسالار، آبشار و مردآویج سرمایه گذاری‌های کلانی در امر نوسازی و به صورت خصوصی صورت می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: مردم محله همت آباد استحقاق دریافت باکیفیت ترین خدمات را دارند از این رو باید حقوق، حرمت و مالکیت مردم این منطقه به موازات احیای بافت فرسوده حفظ شود.




انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.